Cecília
7 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

A Boeing 144,5 ezer dollárt fizet a 737 MAX 8-katasztrófák minden áldozata után

2019.09.23. 23:53

A Boeing amerikai repülőgépgyár 144 500 dollárt (mintegy 43 millió forint) fizet családonként 50 millió dolláros kárpótlási alapjából az általa gyártott, 737 MAX 8 típusú gépekkel tavaly októberben és idén márciusban lezuhant áldozatok hozzátartozóinak – közölték az alap kezelői hétfőn. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.

Ken Feinberg és Camille S. Biros washingtoni ügyvédek szerint a kártérítés iránti igényeket azonnali hatállyal fogadják, és a az igényléshez a családtagoknak nem kell lemondaniuk arról, hogy kártérítés iránti jogaikat bíróság előtt érvényesítsék.

A bejelentéssel együtt a Boeing vezérigazgatója, Dennis Muilenburg azt is megerősítette, hogy továbbra is mélyen együttéreznek a katasztrófákban meghaltak családtagjaival. „Az alap megnyitása fontos lépés azon igyekezetünkben, hogy segíthessünk az érintett családoknak” – tette hozzá. A Boeing júliusban azt is bejelentette, hogy további 50 millió dollárt készül költeni az érintett közösségekben oktatásra és gazdasági fejlesztésre, írja az MTI.

A kártérítési igényeket november 30-ig kell előterjeszteni. A jogosultaknak a kérelem és a szükséges igazolások benyújtásától számított tíz napon belül folyósítják az összeget.

A Boeing ellen jelenleg több mint tucatnyi per van folyamatban a két baleset miatt.

A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. 

Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a Boeing két, 737 MAX 8 típusú gépének szerencsétlenségét a repülőgép emelkedési szögét szabályozó szoftver hibája okozta, amelyről a vállalat vezetőinek is tudniuk kellett, hiszen - mint kiderült - a hibát több pilóta is jelezte. Ugyanakkor felmerült a pilóták továbbképzésének elégtelensége, valamint az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) felelőssége is, mivel a vizsgálatok szerint a hivatal nem kellő gondossággal folytatta le a géptípus repülési engedélyének kiadását szolgáló eljárást.