Eleonóra
-2 °C
8 °C
Index - In English In English Eng

Fidesz-közeli médiabefektetések után nyomoznak Szlovéniában

2020.02.11. 15:36

2018 augusztusa óta 4 millió eurót tettek bele Fidesz-közeli magyar cégek olyan szlovén médiacégekbe, amelyek az SDS nevű párt befolyása alatt állnak. Az ügyben a legsúlyosabb bűncselekményeket vizsgáló szlovén Nemzeti Nyomozó Iroda (NPU) indított vizsgálatot – írja a szlovén oknyomozó portálra, a Necenzuriranóra hivatkozva a 24.hu.

 Az NPU azokat a tranzakciókat vizsgája, amelyek a R-Post-R d.o.o. nevű cégen keresztül történtek. Ez az a cég, amelynek az a Schatz Péter az ügyvezetője, aki korábban az MTVA üzleti és termékfejlesztési igazgatója volt, ráadásul a Ripostot kiadó Ripost Média Kft. is az érdekeltségébe tartozott. A nyomozás másik célpontja a Nova24TV is, amely az SDS-médiabirodalom zászlóshajója.

Az Index 2018 márciusában írt először részletesebben arról, hogy Orbán Viktor a szlovén jobboldali Janez Janša kampányában személyes látogatásával is támogatólag vett részt, de Orbán médiapiaci és gazdasági hívei is alaposan beszálltak a szlovén kampányba

A témáról sok cikk született, korábban a Magyar Narancs, a 2018-as szlovén választás előtt közvetlenül a G7 is foglalkozott ezekkel a támogatásokkal. A lényeg, hogy magyar építőipari potentátok belevásároltak a szlovén migránsellenes propagandamédiumokba (vagyis a Nova 24 Tv és a Demokracija nevű csoportokba), és hirdetésekkel is bőségesen ellátták azokat.

A médiagépezet közvetlen feltőkésítői a Modern Media Group Zrt., a Ridikül Magazin Kft. és a Ripost Média Kft. voltak, de a témában született oknyomozó cikkek szerint állítólag Varga Károly, aki korábban Szíjj László tulajdonostársa volt a Duna Aszfaltban, maga fizette be a médiacégek tőkeemelését egy maribori bankfiókban.