Koronavírus adatok

2021. dec. 03.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Miklós
1 °C
4 °C

A webshopok harcát Donald Trump már megnyerte

2020.11.03. 07:17

Míg Magyarországon szerény hagyománya van a webshopok használatának a választási kampányban, az Egyesült Államokban kitüntetett szerep jut a webáruházaknak. Megvásárolhatjuk Donald Trump legendás piros sapkáját, vagy az ellenfele, a demokrata Joe Biden nevével ékesített arcmaszkot, de azon sem botránkozik meg senki, hogy a gyerekek számára is kínál termékeket mindkét jelölt, vehetünk például tipegőt vagy kisvonatot.

Az elnökjelöltek webáruházainak szakmai összehasonlításából Donald Trump webshopja került ki győztesen. A dolog pikantériája, hogy korábban éppen a republikánus elnököt élesen bíráló exelnök, Barack Obama használt hasonló trükköket a 2008-as kampányában.

Az összehasonlítás megállapításait elemző hazai Ecommerce Revolution online-marketing-szakértője szerint a csata már a webshop első oldalán eldőlt, mivel a republikánus elnökjelölt, Donald Trump már nyitóoldalán e-mail-listát épít, míg demokrata ellenfele, Joe Biden csak eladni akar.

Az egyfázisú értékesítés ideje lejárt. Ma már rengeteg információ, impulzus éri az embereket, ezért nem tudnak vagy nem akarnak az első látogatás alkalmával azonnal döntést hozni. Több érintési pont kell ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen, még egy világhatalom elnökjelöltjének a webshopjában is

– magyarázta Zilahi Krisztián.

A szakértő úgy véli, ezt használja ki Donald Trump marketingcsapata, mert a termékek mellett már a nyitó képernyőre bekerült egy olyan rész, ahol a látogatók megadhatják az irányítószámukat is. Ez azért okos megoldás, mert ennek ismeretében személyre szabott kampányüzenetek küldhetők számukra. Ezzel szemben Joe Biden nyitóoldalán diavetítés fogadja a látogatót termékajánlatokkal. Ez azért is kevésbé hatékony, mert az új látogatók kétharmada a nyitóoldal látványvonal feletti részét nézi csak meg egy webáruházban, és nem görget lejjebb – mutatott rá Zilahi.

Ezért a nyitóoldalt jól ki kell használni. Ebből a szempontból Biden webshopjának megoldása kevésbé korszerű és hatékony. Ettől eltekintve minden másban szinte hasonló a két oldal. Hasonlóak a termékek, hasonló a digitális ügyfélélmény, még a hibák is hasonlók, például mindkét webshop kicsit lassú mobilon. Ezért tulajdonképpen már a nyitóoldalon eldőlt az elnökjelöltek webshopcsatája.

Kapcsolódó

Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat

A járványhelyzet hatására egyre több hazai vállalkozás tekint mankóként a webes eladásokra.

Ha egy világhatalom választási küzdelmében a webshopnak ilyen kitüntetett szerep jut, akkor minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodni, hogyan tudná azt használni – hangsúlyozta Zilahi Krisztián, aki szerint a vállalkozások sokat tanulhatnak az amerikai elnökjelöltek webshopjából.

A párhuzam azért is érvényes, mert mindkét elnökjelölt nyilvános webshopmotort használ, hasonlóan a hazai és nemzetközi webshophasználók 80 százalékához. Ez azt jelenti, hogy Donald Trump és Joe Biden ugyanúgy bérelhető webáruházrendszert használ a választási harcban, mint például a magyar vállalkozások a vevőkért folytatott versenyben.

Kapcsolódó

Online üzleti valóságshow-t készít Máté Krisztina

Szerinte ha valaki megnézi ezeket az epizódokat, már olyan, mintha elvégzett volna egy tanfolyamot.