Bizottság vizsgálja az osztrákoknál, miért repült ennyire alacsonyan a magyar felségjelű C–17-es
További Külföld cikkek
- Elfogadtak egy új törvényt: kártérítést kaphat, akinek emiatt károsodik az egészsége
- A megállapodás ellenére felfordítják a francia légiközlekedést a légiirányítók
- Többeket őrizetbe vettek egy Izrael-ellenes tüntetésen az Egyesült Államokban
- Hét tinédzsert tartóztattak le a sydney-i püspök megkéselése után
- Eltiltották a cégvezetéstől a Liverpool volt sztárfutballistáját
A lapnak Michael Bauer, az osztrák Védelmi Minisztérium szóvivője elárulta, hogy a vizsgálat még mindig tart, így nem tud eredményekről beszámolni. A szóvivő korábban úgy nyilatkozott: az előírt repülési magasságtól ilyen jelentős eltérésre nem volt példa az előző húsz évben.
Ahogy arról korábban az Index is beszámolt, osztrák vadászgépek kísérték ki azt a magyar felségjelzésű, C–17-es teherszállító NATO-gépet, amely még múlt pénteken berepülési engedéllyel hatolt be az osztrák légtérbe, ám az előírt tíz-tizenegyezer méteres magasság helyett valamiért ezer méterre süllyedt Felső-Ausztria nyugati részén, a Salzkammergut régióban található Attersee fölött.
Az osztrákok az eset után diplomáciai következményekről beszéltek.
Később kiderült, hogy a Boeing C–17 Globemaster teherszállító repülőgép a Magyar Honvédség pápai repülőteréről szállt fel az incidens előtt. A gép nem csak Ausztriában repült jóval az előírt repülési magasság alatt. A radaroldalak adatai szerint sétarepülésnek tűnt az út, a domborzatot követve, néhol egy-egy hegyet körberepülve haladt a gép nyugat felé.
Az információk szerint a gép déli 12 órakor tért vissza a felszállóhelyre, és megközelítette a légi bázist, de nem szállt le azonnal. Az eset után az illetékes Honvédelmi Minisztérium annyit közölt, hogy a repülők a magyar légierő színeiben repülnek, de nem magyar parancsnokság alá tartoznak.