- Külföld
- kína
- repülőgép
- légibaleset
- utasszállító
- repülőgép-szerencsétlenség
- túlélők
- baleset
- légikatasztrófa
A kínai repülőbaleset után nem találtak túlélőket
További Külföld cikkek
- Agyonlőttek 14 embert és hamisan tanúskodtak, mégsem emelnek vádat ellenük
- Írország történetének legsúlyosabb tűzvészében született ítélet
- A nagyajatollah születésnapján kapta Irán az izraeli sallert
- A Magyarországon fogva tartott antifa aktivistát is elindítja az EP-választáson egy olasz párt
- Volt CIA-igazgató: Veszélyes eszkaláció fenyeget, minden azon múlik, mekkora kár érte Iránt
Hétfőn zuhant le egy belföldi utasszállító gép a dél-kínai Kuanghszi tartományban, a fedélzetén 133 utassal. Más források szerint a gépen 132-en utaztak. A helyszínen dolgozó mentőcsapatok jelentései szerint nincs jele túlélőknek – adta hírül az MTI kínai sajtójelentések alapján.
A baleset áldozatainak számát ugyanakkor hivatalosan még nem közölték, a mentési munkálatok még folyamatban vannak.
Úgy tudni, a gép a China Airlines kínai légitársaság B–1791 lajstromjelű, Boeing 737–89P típusú utasszállítója volt, amely Kunmingból tartott Kantonba (Kuangcsouba), amikor lezuhant. Az egyelőre továbbra sem tisztázott, hogy a zuhanást mi okozhatta.
A FlightRadar24 információi szerint a repülőgép hatéves volt, és a csaknem 9000 méteres magasságról 2 perc és 15 másodperc alatt körülbelül 3000 méter magasságra süllyedt. A lezuhant utasszállító miatt Vlagyimir Putyin orosz elnök is kifejezte részvétét.
A repülőgép-szerencsétlenséggel kapcsolatban Háy György, a Malév nyugalmazott pilótája és balesetvizsgálója, repülésbiztonsági szakértő az Indexnek elmondta: az ilyen eseteknél tudni kell, hogy néhány órával a baleset után még nem lehet érdemi információja senkinek.
A gép normál utazórepülésben haladva megkezdte a süllyedést, amiből egy meredek zuhanás lett néhány perc alatt. Balesetvizsgálóként annyit tudok mondani, hogy az ilyen nagy gépeknél az elsődleges információforrás a feketedoboz, amelyben ezer fölötti adatot rögzítenek másodpercenként, így a gép működéséről majdnem mindent lehet tudni. A másik feketedoboz a pilótafülke hangjait rögzíti, hogy rekonstruálni tudjuk a pilóták reakcióit. Ilyen szituációkban néhány másodpercük adódik csak a megfelelő cselekvésre a pilótáknak
– nyilatkozta lapunknak Háy György.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.