Több mint háromezer modelljét hívja vissza a Tesla
További Külföld cikkek
- Csehország megkongatta a vészharangot, a Nyugat most Putyint segíti
- 25 év börtönbüntetést kapott Sam Bankman-Fried, az FTX alapítója
- Repülőgépes botrány Lettországban: lemondott a külügyminiszter
- Lezuhant a hídról egy busz, legalább 45 ember meghalt
- Repedések a jégen: a nagyhatalmak már az Antarktiszért küzdenek
A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) szerint az üléskeret meglazult csavarja csökkentheti a biztonságiöv-rendszer teljesítményét, ami növeli a sérülések kockázatát ütközés közben.
A Tesla közölte az NHTSA-val, hogy december óta öt olyan garanciális igényt azonosított, amely összefügghet ezekkel a feltételekkel. A cégnek nincs tudomása olyan sérülésekről vagy halálesetekről, amelyek az említett problémával hozhatók összefüggésbe.
A Tesla megvizsgálja a második sor vezető- és utasoldali üléstámláinak kereteit, az alsó üléskeretekhez rögzítő csavarokat, és szükség esetén az előírásoknak megfelelően meghúzza azokat – írja a Reuters.
Decemberben a Tesla egyik beszállítója jobb folyamat-ellenőrzést, valamint jobb képzést és felügyeletet vezetett be annak érdekében, hogy a csavarokat az előírásoknak megfelelően meghúzzák – közölte az autógyártó.
Korábban is volt már hasonlóra példa
A Tesla az önvezető rendszer hiányossága miatt nemrég százezernél is több autót hívott vissza. A cég mintegy 362 ezer autó esetében döntött így.
A sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak, és baleseteket okozhat – jelezte az amerikai Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA).
A hatóság álláspontja, hogy a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen vagy kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát.
Fizetős lesz Magyarországon a Tesla autóinak létrehozott töltő
Jövő csütörtöktől, vagyis március 9-től fizetős lesz Magyarországon a Tesla autói számára létrehozott Supercharger töltők használata. A Supercharger töltési díjak töltőhelyenként eltérhetnek, mindemellett érkezik az úgynevezett üresjárati díj is.
Ezt abban az esetben számolják fel, ha egy Tesla úgy foglalja el valamelyik töltőoszlopot, hogy közben a Supercharger-állomás már legalább 50 százalékig megtelt, a töltés pedig már öt perce befejeződött.
(Borítókép: Patrick Pleul / Pool / REUTERS / File Photo)