Önvezető járművek: nagy áttörés kapujában a Mercedes-Benz
További Külföld cikkek
-
Megvan XIV. Leó pápa személyi titkára
- A holland EP-képviselő szerint a Fidesz átláthatósági törvénye hadüzenet az EU-nak
- Donald Trump közölte, miért nem vesz részt Vlagyimir Putyin az isztambuli béketárgyalásokon
- Kiderült, hogy mi okozhatta a nyolc halálos áldozatot követelő szuperjacht tragédiáját
- Élő közvetítés közben lőttek le egy mexikói influenszert
Fontos nap a mai a nagy múltú német prémiumautó-gyártó életében, egyben jelzés- sőt üzenetértékű, hogy ezt a mérföldkövet a stuttgarti főhadiszállásától távol, Pekingben érte el. A Mercedes-Benznél ugyanis bejelentették, hogy az első nemzetközi autógyártóként megszerezték az engedélyt a 4-es szintű automatizált vezetési tesztelésre Peking kijelölt városi útjain és autópályáin.
Új iparági mérce, kínai sebességgel
A Mercedes-Benz China technológiai kutatási projektjeinek részeként a 4-es szintű tesztelés célja az automatizált vezetési rendszerek szoftverének és hardverének fejlesztésére szolgáló csúcstechnológia feltérképezése. Korábban, 2023 végén a Mercedes-Benz az egyik első autógyártóként kapott engedélyt a 3-as szintű tesztelésre Pekingben.
Amióta 138 évvel ezelőtt feltaláltuk az autót, a Mercedes-Benz folyamatosan új globális szabványokat állít fel innovatív technológiákkal. Az automatizált vezetési rendszerek jelenlegi fejlesztése és bevezetése újradefiniálja az autó szerepét
– mondta Markus Schäfer műszaki vezérigazgató, a Mercedes-Benz Group AG fejlesztésért és beszerzésért felelős igazgatósági tagja.
Hozzátette: több mint 40 vezetőtámogató rendszert kínálnak, beleértve a továbbfejlesztett 2-es szintű funkciókat, és első autógyártóként rendelkeznek a piacon egy 3-as szintű rendszerrel. Az új, 4-es szintű technológia tesztelésére vonatkozó engedéllyel Peking területén a Mercedes-Benz újabb lépést tesz az autonóm vezetés felé vezető úton. „Ismét új iparági mércét állítunk fel – kínai sebességgel” – jegyezte meg a szakember.
A Mercedes-Benz China a globális innováció élvonalában van, kiváló tehetséggel és partnerekkel, akik nagyszerű lehetőségeket biztosítanak a vállalat fejlett technológiai kutatásaihoz. A 4-es szintű automatizált vezetési útvizsgálati engedély megszerzése Pekingben segíti a Mercedes-Benzet az automatizált vezetési technológia további felgyorsításában
– jelentette ki Oliver Löcher, a Mercedes-Benz Group China Ltd. rangidős alelnöke, a Mercedes-Benz China kutatás-fejlesztési és beszerzési vezetője. Felidézte, hogy az elmúlt években a Mercedes-Benz folyamatosan növelte helyi K+F beruházásait. Az előrehaladott kutatási projektek sorozatán keresztül a helyi K+F csapat elkötelezett amellett, hogy intelligens, luxustermékeket és -szolgáltatásokat hozzon a kínai ügyfelek igényeihez.
Miről szól ez a projekt?
A projekt középpontjában a magas szintű automatizált vezetés többszenzoros érzékelése, a rendszer teljesítményének különböző körülmények közötti ellenőrzése és az érzékelés mély integrációjának feltérképezése áll.
Két különlegesen továbbfejlesztett Mercedes-Benz S-osztályú modell szolgál majd 4-es szintű automatizált vezetési tesztjárműként, amelyek a projekthez tervezett gazdag szenzoros arzenállal, köztük LiDAR radarszenzorokkal és kamerákkal vannak felszerelve.
Ezenkívül a tesztjárműveket redundáns rendszerekkel is ellátták a rendszer biztonságának további növelése érdekében.
- A forgalmas városi területeken a tesztjárműveket úgy fejlesztik, hogy részt vegyenek a normál forgalomban, és biztonságosan és hatékonyan hajtsák végre a manővereket, mint például a védtelen balra kanyarodás, a körforgalmak, az U-kanyarok és a parkolás.
- Az autópályákon a tesztjárművek automatikus sávváltásokat tudnak végrehajtani, amikor az előttük lévő jármű lelassul, és át tudnak haladni a fizetőkapukon. Szélsőséges helyzetekben a jármű minimális kockázatú manővert hajt végre, és biztonságos helyre áll.
- A 4-es szint a magas szintű automatizált vezetést jelenti, és az automatizált vezetés második legmagasabb szintje; meghatározott forgatókönyvekben és környezetekben a jármű képes vezetési feladatokat végrehajtani anélkül, hogy a vezetőnek bármikor készen kellene állnia az irányítás átvételére.
- A Mercedes-Benz és a WeRide közösen kapták meg a 4-es szintű automatizált vezetési tesztelési engedélyt, amelyet a Pekingi Magas Szintű Automatizált Vezetési Demonstrációs Zóna Hivatala adott ki.
A Mercedes-Benz a legújabb technológia fejlesztését Kínában végzi
A Mercedes-Benz automatizált vezetés terén elért eredményei évtizedes kutatásból és befektetésből származnak, az automatizált vezetés kutatása már 1986-ban megkezdődött.
Az elmúlt években a Mercedes-Benz K+F China folyamatosan gyorsította az automatizált vezetési technológia kutatását, fejlesztését és telepítését.
A kínai K+F-csapat által vezetett 2+ szintű automatizált vezetési funkció a legújabb eredmény, amely lehetővé teszi a navigációval támogatott vezetési képességeket az országos autópályákon és városi gyorsforgalmi utakon. Az új, hosszú tengelytávú E-osztály bevezetésével ez a funkció már pozitív piaci visszajelzéseket kapott, és hamarosan több Mercedes-Benz modellben is bevezetik.
Kulcsszereplő Peking és Sanghaj a globális K+F-hálózatban
A Mercedes-Benz 2005-ben kezdte meg a helyi K+F-tevékenységét. A kínai csapat az egyik legátfogóbb K+F-hálózattá nőtte ki magát Németországon kívül, amely magában foglalja a fejlett tervezést, az elektromos meghajtást, a csatlakoztatást, az automatizált vezetést és a teljes járműtesztelést. Az elmúlt években a Mercedes-Benz folyamatosan növelte K+F-beruházásait Kínában, az elmúlt öt évben összesen 10,5 milliárd kínai jüant fektetve be, és új K+F-központokat indított Pekingben és Sanghajban.
Ismét Automotive Summit! 2025. május 21-én újra találkozik az autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson. Konferencia az autóipar jelenéről és jövőjéről, a legnagyobb vállalati vezetőkkel, döntéshozókkal, szakértőkkel. Ne maradjon le! - automotivesummit.hu
