Eltünteti a Google a politikai hirdetéseket az Európai Unióban
Egy blogbejegyzésben azt közölték, hogy a cég „világszerte támogatja a demokratikus választásokat azáltal, hogy biztosítja a választók számára a minőségi és megbízható információkhoz való hozzáférést, megvédi platformjainkat a visszaélésektől, és a kampányok számára a legjobb biztonsági eszközöket nyújtja”.
Elmondásuk szerint szorosan együttműködtek a kormányokkal, a hirdetőkkel és a civil társadalmi szervezetekkel, hogy elősegítsék a felelős politikai hirdetések megjelenését a platformjaikon.
Az Európai Uniónak a politikai reklámok átláthatóságáról és célzott reklámozásáról készülő rendelete (TTPA) sajnos jelentős új működési kihívásokat és jogi bizonytalanságot jelent a politikai hirdetők és platformok számára. A TTPA például olyan tágan határozza meg a politikai reklám fogalmát, hogy azokat nehéz lenne megbízhatóan azonosítani. Ennek eredményeként a Google a TTPA 2025 októberi hatálybalépése előtt leállítja a politikai hirdetések közzétételét
− fogalmaztak.