Áremelkedésre figyelmeztet az Egyesült Államokban a Shein és a Temu

2025.04.18. 06:18
Az amerikai vásárlók drágulásra számíthatnak a két kínai online e-kereskedelmi cégnél, a Sheinnél és a Temunál. Az emelkedés okát egyértelműen Donald Trump amerikai elnök vámtarifáiban látják, ezért figyelmeztették a vevőket, hogy április 25-től jönnek az árkorrekciók. Emellett a reklámköltségeiken is igyekeznek spórolni a két vállalatnál.

A Shein és a Temu kínai online kiskereskedelmi vállalat arra figyelmeztette az amerikai vásárlókat, hogy jövő héttől drágulással kalkuláljanak, miután Donald Trump tovább emelte a Kínából érkező árukra kivetett vámokat − írta a BBC.

A két cég közleményében tudatta, hogy „a globális kereskedelmi szabályok és a vámtarifák közelmúltbeli változásai miatt” növekedtek működési költségeik, ezért április 25-től „árkorrekciókat” hajtanak végre.

A Shein és a Temu online oldalain több tízmillióan vásárolnak az Egyesült Államokban, elsősorban olcsó áraik miatt, mely miatt az Amazon 2024 novemberében Haul néven új platformot indított, amelyen 20 dollár alatti termékeket árulnak.

Donald Trump viszont szerdán 245 százalékra emelte a kínai importárukra kivetett tarifákat, valamint megszüntette a 800 dollárnál kisebb értékű termékekre vonatkozó vámmentességet, és ez súlyosan érinti a két kínai vállalatot, ugyanis az amerikai vámhatóságok becslése szerint 2024-ben 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba az előbb említett érték miatt.

Viszont amióta az amerikai elnök folyamatosan emelte a Kínát sújtó vámokat, a Shein és a Temu alkalmazásai meredeken zuhantak az Egyesült Államokban, de más kínai appok továbbra is jól szerepelnek, a DHgate a második helyen, a Taobao pedig a hetediken áll.

A csökkenés miatt a reklámköltségeiket is igyekeztek lefaragni a Sheinnél és a Temunál, utóbbi április 9-én az összes Google Shopping hirdetését leállította az Egyesült Államokban, de a közösségi médiában (Facebook, Instagram, YouTube) is csökkentette kiadásait áprilisban az előző két hónaphoz képest.

A Shein ugyanebben az időszakban 19 százalékkal kevesebbet költött reklámra a Sensor Tower piackutató cég adatai szerint. A két vállalat ugyanakkor biztatja vásárlóit, hogy használják ki a lehetőséget, amíg nem drágulnak drasztikusan az árak a vámok miatt.