A dubaji csokoládé TikTok-trendje nemzetközi pisztáciahiányt okozott
A TikTok-on történő termékpromóció ma már elég erős ahhoz, hogy befolyásolja az Egyesült Államok és Irán mezőgazdaságát, legalábbis ami a csúcskategóriás édességek fogyasztását illeti – írja a The Guardian.
Egy zöld, pisztáciás krémmel töltött csokoládészelet hihetetlenül népszerűvé vált a közösségi oldalon megosztott videoklipek sorozata után. Az első, a dubaji csokoládé ízét dicsérő felvétel 2023 végén került fel a TikTokra, és mára több mint 120 milliószor nézték meg, nem beszélve a számos hasonló videóról.
Ennek eredménye végül az lett, hogy nemzetközi hiány alakult ki a létfontosságú összetevőből, a pisztáciamagból, amelyet nagyrészt vagy az Egyesült Államokban, és Iránban termesztenek. Giles Hacking kereskedő elmondta, hogy egy év alatt a pisztácia ára 7,65 dollárról 10,30 dollárra emelkedett fontonként.
A dubaji csokoládé-mánia egy olyan tábla létrehozásához köthető, amelyben a tejcsokoládét, a kataifi néven ismert aprított tésztát és a pisztáciakrémes tölteléket kombinálták. Az édességet kizárólag az Egyesült Arab Emírségekben forgalmazó Fix csokoládémanufaktúra készítette. Más vezető csokoládégyártók, mint például a Laderach és a Lindt, gyorsan létrehozták saját pisztáciás termékeiket, de mostanra már nehezen tudják kielégíteni a nemzetközi keresletet.
Magyarországon is nagy népszerűségnek örvend az édesség, a női vevők többsége szerint a finomság azért vált divatossá, mert egyedi az ízvilága, és egy kis luxust hoz a hétköznapokba.