Tömeges adatszivárgás az Egyesült Királyságban – 2,1 millió ügyfél adatait lophatták el hackerek
További Külföld cikkek
-
Törékeny tűzszünet: Irán tagad, Izrael szétzúzná Teherán szívét
- Fokozatosan le kell szerelni az összes homlokzati kültéri klímaberendezést Szerbiában
- Orbán Viktor elindult a NATO-csúcsra, fontos katonai ügyekről tárgyal a kormányfő
- A Fehér Házban tárgyalt Orbán Viktor politikai igazgatója
- Szinte szóról szóra lemásolta az American Airlines vezetőjének beszédét az Air India
Nagyszabású kibertámadás célpontjává vált a brit Jogi Segítségnyújtó Ügynökség (LAA) – közölte hétfőn a brit igazságügyi tárca. A behatolók a 2010 óta jogi segítséget igénylők személyes adataihoz fértek hozzá, beleértve bűnügyi előéleteket és pénzügyi információkat is.
A támadást végrehajtó hackerek azt állítják, hogy összesen 2,1 millió adatrekordot loptak el, bár ezt a számot a minisztérium hivatalosan nem erősítette meg. Az érintett információk között különösen érzékeny adatok is szerepelnek – írja az Independent.
A brit kormányzat április 23-án észlelte a betörést az ügynökség online rendszereibe, azonban csak múlt pénteken vált világossá, hogy a támadás az eredetileg véltnél jóval súlyosabb. Az adatok között elérhetőségek, lakcímek, születési dátumok, társadalombiztosítási számok, bűnügyi előéletek, foglalkoztatási információk, valamint pénzügyi adatok, úgymint befizetett összegek és tartozások is szerepelnek.
A hatóság digitális platformját, amelyet ügyvédek és jogi segítők használnak munkájuk dokumentálására és a kormányzati kifizetések igénylésére, biztonsági okokból leállították.
A politikai felelősség kérdése
Az igazságügyi minisztérium egyik, névtelenséget kérő forrása az incidenst az előző kormányzat hibájának tudja be, és úgy nyilatkozott a lapnak, hogy „ezt az adatvédelmi incidenst az igazságszolgáltatási rendszer többéves elhanyagolása és az előző kormány rossz gazdálkodása tette lehetővé. Tudtak a Jogi Segítségnyújtó Ügynökség digitális rendszereinek sebezhetőségéről, de nem tettek semmit” – fogalmazott.
A tárca arra kéri a 2010 óta jogi segítséget igénylőket, legyenek különösen óvatosak az ismeretlen üzenetekkel és telefonhívásokkal kapcsolatban, és változtassák meg azokat a jelszavaikat, amelyek esetleg veszélybe kerülhettek.
A minisztérium a Nemzeti Bűnüldözési Ügynökséggel és a Nemzeti Kiberbiztonsági Központtal együttműködve vizsgálja az esetet, és tájékoztatta az adatvédelmi hatóságot is a történtekről.
Jane Harbottle, az ügynökség vezérigazgatója nyilvánosan is bocsánatot kért: „Megértem, hogy ez sokkoló és felkavaró lehet az érintettek számára, és rendkívül sajnálom, hogy megtörtént.” Hozzátette, vészhelyzeti tervek biztosítják, hogy a jogi támogatásra szorulók továbbra is hozzáférjenek a szolgáltatásokhoz, annak ellenére, hogy az online rendszert le kellett állítani.