Egy amerikai családi vállalkozás a vámháború nyertese: Trump bejelentése óta 41 százalékkal nőtt a forgalma

További Külföld cikkek
-
Törékeny tűzszünet: Irán tagad, Izrael szétzúzná Teherán szívét
- Fokozatosan le kell szerelni az összes homlokzati kültéri klímaberendezést Szerbiában
- Orbán Viktor elindult a NATO-csúcsra, fontos katonai ügyekről tárgyal a kormányfő
- A Fehér Házban tárgyalt Orbán Viktor politikai igazgatója
- Szinte szóról szóra lemásolta az American Airlines vezetőjének beszédét az Air India
A Thrift Vintage Fashion az amerikai boltokat látja el országszerte használt ruhával, jobbára férfi öltözékkel – például pólókkal, pulóverekkel és farmernadrágokkal.
A magyar használtruha-piac a 2008-as válság után virágzott fel igazán, de annak elmúlása nem tett be az iparágnak. Sőt, az emberek egyenesen megkedvelték a turizást.
Ryan Frankel és felesége, Evelyn – a családi hagyományt folytatva – öt éve indították el saját vállalkozásukat. Az új elnök hivatalba lépése után a bizonytalanság gyötörte őket, ám csak átmenetileg.
Üzleti szempontól a „legjobb márciusunkat és áprilisunkat” éltük meg – mondta az üzletember a Business Insidernek.
A növekedést semmi másnak nem tudom tulajdonítani, mint a vámoknak
– magyarázta Frankel, akinek nagyapja a második világháború után kezdett használt ruhák értékesítésével foglalkozni, édesapja pedig jobbára a farmerekre, elsősorban a Levi’s modellekre szakosította magát.
Ismertté azok után váltak, hogy 2010-ben a fiú is belépett az üzletbe, ezt követően áttértek az online kereskedésre.
Saját bolthálózatot nem működtetnek, kizárólag B2B, business to business formában, nagykereskedőként látják el ügyfeleiket, a kiskereskedelmi üzleteket.
Saját cége megnyitása után már az első évben, 2020-ban, a járvány idején egymillió dolláros bevételt generáltak – holott akkor még a garázsból működtették az üzletet.
Néha a használt drágább, de jobb a minősége
A nagykereskedőt sok aggódó ügyfél kereste meg azok után, hogy Trump megemelte a vámokat. A kisboltok tulajdonosai az iránt érdeklődtek, hogy a magasabb behozatali illeték hogyan befolyásolja a beszerzést.
Nem fogunk árat emelni
– ígérte Frankel.
Azóta rengeteg új megrendelés érkezett, ráadásul a meglévő ügyfelek a korábbi mennyiségnél is többet rendeltek – drágulástól tartva. A divatcikkek árai a vámmal együtt emelkednek, a használt termékekre azonban nem kell behozatali illetéket fizetni.
A vállalkozó szerint a használt, másodkézből származó termékek iránt egyre nagyobb az érdeklődés, annak ellenére, hogy ezek egyes esetben drágábbak a vadiújnál.
A magyarázat egyszerű: az évekkel ezelőtt készült cikkek sokkal jobb minőségűek azoknál, mint amelyeket ma gyártanak.
Egyszóval: időállók, tartósak.
Az emberek felismerték értékét – magyarázta Frankel.

Felvirágzóban a használtruha-piac
A használt tárgyak iránti tartós keresletet igazolja az eBay változatlan népszerűsége és a mind több hagyatéki, raktár- vagy garázsvásár.
Ezt felismerve bővíti az amerikai üzletember saját ellátási láncát, hogy ki tudja elégíteni megrendelőit. A legnagyobb kihívást számára a használt ruha begyűjtése, szétválogatása és a viszonteladás magas költségei jelentik.
Frankel szerint a vásárlók már tisztában vannak azzal, hogy a használt ruha nem feltétlenül olcsó. A viseltes, mégis kiváló állapotban levő termékekért azonban hajlandók többet fizetni, mert felismerik a megbízható minőség és a gyorsdivat termékei közötti különbséget.
Az évekkel ezelőtt szabott ruhadarabok értékét ráadásul „kívánatos” stílusuk és nehéz fellelhetőségük is növeli.
Az üzletember meggyőződéssel vallja, hogy a használtruha-piac felvirágzása még csak most kezdődik.
(Borítókép: Olena Malik / Getty Images)