További Külföld cikkek
- Írország történetének legsúlyosabb tűzvészében született ítélet
- A nagyajatollah születésnapján kapta Irán az izraeli sallert
- A Magyarországon fogva tartott antifa aktivistát is elindítja az EP-választáson egy olasz párt
- Volt CIA-igazgató: Veszélyes eszkaláció fenyeget, minden azon múlik, mekkora kár érte Iránt
- Újabb kemény válasz érkezett az Izrael elleni iráni csapásra
Eddig tíz halálos áldozatról tudnak
Leomlott az alagút mennyezete
A rendőrség közlése szerint a tűz nyomán egy erős robbanás is bekövetkezett, s mintegy száz méter hosszúságban leomlott az alagút mennyezete. Ezenkívül az elektronikus berendezések több mint 200 méteren megsemmisültek, amiből arra következtetnek, hogy a tűz 1000-1200 fokon éghet.
Mérgező gázokat nem találtak
Szerda délutánra elemezték a füstöt, s megállapították, hogy nem tartalmaz mérgező anyagokat, az oltáshoz használt, kifolyó vizet felfogják, hogy ne a természetes vizeket szennyezze. Mindezek ellenére a környezetvédelmi riadót azonban még nem fújták le, mert nem tudni, mit szállított az alagútban lévő többi autó.
Közlekedési káoszra számítanak
Óriási közlekedési káoszra kell számítani a fontos észak-déli útvonalon lévő alagút lezárása nyomán, mivel a Franciaországból Olaszországba vezető Montblanc-alagutat 1999-ben egy 39 ember életét követelő baleset nyomán lezárták, és újbóli megnyitása csak három hónap múlva várható. Emellett a káoszt csak súlyosbítja, hogy a hat kilométer hosszú Szent Bernát alagút kijáratánál csütörtökön egy teherautó egy mikrobusszal ütközött. Az alagutat a Szent Gotthárd átjáró egyik legközelebbi alternatív útvonalaként használták.
Valamelyest enyhítheti a helyzetet, hogy a svájci vasút nyomban beindította az alagút megépítése után beszüntetett autószállító járatot: az alagút két bejáratánál lévő városok között már csütörtökön indítanak egyenként 70 jármű szállítására alkalmas szerelvényeket, amelyek hamarosan kétóránként járnak majd.