További Külföld cikkek
- Exit poll: Szlovákiában nyugatos kormány jöhet, nem lesz magyar párt a parlamentben
- Elon Musk a német migrációs politikát bírálta, majd megjelent Orbán Balázs is
- Mégis az ukránok robbanthatták fel az Északi Áramlat 2-t?
- Terrorizmussal vádolják a férfit, aki behajtott egy rendőrállomásra az Egyesült Államokban
- Törvényt módosítottak, mert izraeli katonanők egy palesztin terroristával közösültek
![]() |
A német töltőállomás-piacon az Aral piacvezető |
Az Aral tavaly 1,4 milliárd márkával növelte forgalmát, amely így elérte a 20,81 milliárd márkát (10,1 milliárd dollár). Az OMV forgalma ezzel szemben 10,5 milliárd márka (5,1 milliárd dollár). Az osztrák állam a OMV részvényeinek még 35 százalékát tartja kézben. Az Aral felett rendelkező E.ON nemrégiben jött létre, a düsseldorfi székhelyű Veba Oil AG és a müncheni Viag AG egyesülése nyomán.
A német töltőállomás-piacon az Aral piacvezető a maga 2381 kútjával. Ausztriában a lánc 167 benzinkúttal van jelen. Ezen kívül az E.ON konszern leányvállalata Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, és Magyarországon rendelkezik hálózattal.
Az Aral munkatársai közt komoly nyugtalanságot okozott a hír, hogy az Aral AG új tulajdonoshoz kerülhet. Az Aral AG részéről Hartmut Richter, a konszern üzemi tanácsának elnöke csak annyit mondott, Ausztriában folynak a tárgyalások, de nem csak az OMV-vel. A Veba felügyelőbizottsága azt közölte,hogy a "Veba Öl szeretne egy partnerre találni". A lehetséges üzlettársnak lehetőség szerint nagymennyiségű nyersolaj felett kell rendelkeznie, mert a finomítással és a forgalmazással ez idő szerint nem lehet pénzt keresni. Az E.ON szóvivője nem volt hajlandó kommentálni a WAZ értesüléseit.
Az OMV nem ismeretlen az Aral számára. Évtizedekig tartottak fent közös benzinkúthálózatot Ausztriában, majd az Aral kivált, és saját hálózatot épített ki.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) legújabb helyzetértékelése szerint az osztrák nemzeti olajvállalat hamarosan megtalálhatja a régóta keresett szövetségesét. Ugyanakkor szkeptikusan tekintenek a gázüzlet Aral-ért való elcserélésére. Elemzők szerint ugyanis aligha várható, hogy az osztrákok odaadják a nyereséges gáz üzletágat egy jelenleg rossz megtérülést ígérő benzinkúthálózatért. Ennél sokkal kedvezőbb lehetne a cégek számára az összefogás.