Emil, Csanád
17 °C
30 °C

Hat hónapi kényszermunka egy egyiptomi főszerkesztőnek

2008.03.26. 12:11
Hat hónapi kényszermunkára ítélték szerdán első fokon egy független egyiptomi lap főszerkesztőjét azzal, hogy hamis híreket tett közzé Hoszni Mubarak elnök egészségi állapotáról - közölték bírósági illetékesek.

Ibrahím Íszát, az ad-Dusztúr című lap főszerkesztőjét a nemzetgazdaság megkárosítása, a közérdek és az ország stabilitása elleni cselekedet címén ítélte el egy kairói kerületi bíróság, de fellebbezéséig 200 egyiptomi font (kb. 37 dollár) óvadék ellenében szabadlábra bocsátották.

Ísza, az ad-Dusztúr főszerkesztője

Miután a lap tavaly augusztus 29-én és 30-án a 79 éves államfő betegségéről röppentett fel híreket, néhány napig nagyarányú tőkekiáramlás következett be az országból. A főszerkesztőt az egyiptomi belbiztonsági szolgálat jelentette fel.

Az egyiptomi központi bank illetékesei a bíróság előtt elmondták, hogy a kérdéses két napon mintegy 350 millió dollárnyi befektetési tőkét vontak ki. Azt nem tudták bizonyítani, hogy a tőkekiáramlásnak közvetlen köze lett volna az ad-Dusztúr híreihez.

Ísza, aki személyesen nem vett részt a tárgyaláson, az ítéletet minden nemzetközi emberi jogi konvencióval ellentétesnek" nevezte.Tíz napon belül újabb perek várnak rá, amelyeket a hatalmon lévő Nemzeti Demokratikus Párthoz közelálló ügyvédek indítanak ellene.

Ibrahím Ísza, aki rendszeresen támadja lapjában Mubarakot és családját, már többször is bíróság elé került publikációi miatt. Egyike volt annak a négy egyiptomi főszerkesztőnek, akit tavaly szeptemberben egyévi börtönre és 20 ezer egyiptomi font bírságra ítéltek az elnök és politikus fia, Gamal Mubarak lejáratása címén, de valamennyiüket óvadék ellenében szabadon bocsátották.