Az EP mindenkit választási részvételre buzdít
További Európai Parlament cikkek
- Orbán Viktor levelet ír az EP-választásra készülve
- Deutsch Tamás győzelemre és brutális támadásokra készül
- A Fidesz három EP-képviselője is hazatér Brüsszelből
- Skrabski Fruzsina: A Mi Hazánk az egyetlen alternatíva Gyurcsány kikerülésére és a Fidesz pofozgatására
- Lengyel néppárti képviselő: A magyar kormány politikai célokra használja a koronavírust
A választási részvételre buzdító tájékoztató kampányt indított az Európai Parlament (EP), amibe aktívan be akarják vonni a választókat, és többek között önkéntesek mondják el, hogy milyen témákat tartanak a legfontosabbnak a 2019. májusi szavazás előtt.
Az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájának vezetője, Lővei Andrea elmondta, hogy nem politikai kampányról van szó, hanem az összes országban május 23-26. között – Magyarországon várhatóan május 26-án vasárnap – tartott EP-választáson a részvétel fontosságára akarják felhívni a figyelmet.
A magyarul Szavazni Fogok nevű kampánynak az is a célja, hogy minél szélesebb körben bevonják az embereket. Aktív részvételre akarnak ösztönözni, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy aki akar, önkéntesként is részt vegyen a tájékoztatási kampányban.
Kotlár Eszter PR-attasé hozzátette, hogy 2014-ben 42 százalékos részvétel volt Európa-szerte az EP-választáson, míg Magyarországon 29 százalék ment el szavazni. Ezt a csökkenő, stagnáló választási részvételt akarják növelni a minden EU-s országban párhuzamosan futó tájékoztatási kampánnyal.
📢 Csak hat hónap van hátra az európai választásokig!
— Európai Parlament (@Europarl_HU) November 23, 2018
Már most is sokat tehetsz azért, hogy jövő májusban minél többen elmenjenek szavazni Magyarországon → https://t.co/mdHT6MriaQ #EUelections pic.twitter.com/1f3V9ULaPQ
A szavaznifogok.eu oldalon bárki regisztrálhat, és megadhat olyan témaköröket, amik őt kifejezetten érdeklik. A kampány szórólapjain is üresen hagyták a helyet, ahova bárki beírhatja, ő személy szerint miért megy majd el szavazni. A regisztrálók elkészíthetik a saját videójukat is ugyanerről, amit aztán tovább oszthatnak a közösségi médiában.
Ezen felül önkéntesként is be lehet szállni a tájékoztatási kampányba. A sajtóbeszélgetésen ott volt egy 20 éves egyetemista önkéntes, Hűvös Anka is, aki az Erasmust, a fiatalok magas munkanélküliségét és a környezetvédelmet nevezte a legfontosabb problémáknak, ezeket hangsúlyozza a saját videójában is.
Lővei Andrea azt is elmondta, hogy Magyarországon az Eurobarométer felmérése szerint az uniós átlagot meghaladó mértékben, 75 százalék ismeri a választás időpontját. Arról is beszélt, hogy az elmúlt időszakban fajsúlyos viták zajlottak az EP-ben az EU jövőjéről, amelyeknek hangsúlyos magyar vonatkozásaik voltak, ezért is lehetnek tájékozottabbak a magyar szavazók.
A demokratikus részvétel fontosságát akarják kiemelni, ezért ennek a kampánynak a keretében nem lesznek olyan események, amin például az EP-s képviselőjelöltek politikai kérdésekről vitáznak egymással. Attól nem tartanak, hogy az önkéntesek esetleg pártpolitikai üzeneteket fogalmaznának meg, folyamatosan egyeztetnek velük, és a cél a választási részvétel kihangsúlyozása.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.