A Facebookon is vitatkozna a LinkedIn után az EP-politikus

2014.03.21. 14:50
Az Európai Parlament decemberben nyílt vitát indított a LinkedIn közösségi oldalon, ahol a résztvevők véleményt mondhattak egy, a trojka munkáját és annak társadalmi következményeit elemző jelentéstervezetről. Az észrevételeket a végső szöveg megírásánál is figyelembe vették. Az állampolgárokkal folytatott háromhónapos eszmecsere végén, március 13-án az EP elfogadta a jelentést. A közösségi média politikai döntéshozatalban játszott szerepéről kérdezte Alejandro Cercas (szocialista, spanyol) jelentéstevőt az Európai Parlament sajtóirodája.

Melyik volt a legmeglepőbb hozzászólás?

A legmeglepőbb hozzászólások Görögországból érkeztek, de nehéz lenne itt egyet kiemelni a sok közül. Mind az országon végigsöprő „szociális cunami” képét vázolták fel. A legjobban talán azok a kommentek érintettek meg, amelyek az egészségügyi ellátáshoz és a gyógykezeléshez való jogról szóltak. Minden jog egyformán fontos, de igazán megdöbbentő, hogy emberek a legalapvetőbb orvosi ellátás és gyógykezelés nélkül élnek. Hogyan engedhetjük meg ezt?

Mi az, amit végül beemeltek a szövegbe?

Az összes felmerülő meglátást beemeltük a szövegbe. Ennek ellenére, mivel a jelentés kizárólag Görögországra, Írországra, Portugáliára és Ciprusra fókuszált, nem foglalkozhattam az olyan javaslatokkal, amelyek például Spanyolországra vonatkoztak. A hozzászólásokban látszott a személyes elköteleződés és a helyzet átfogó megértése.

Hogyan használná a közösségi médiát a jövőben?

Ez egy érdekes tapasztalat volt. Az ilyen kommunikációs csatornák használata nemcsak abból a szempontból fontos, hogy kikérjük az állampolgárok véleményét, de azért is, mivel az ilyen eszközökkel hétköznapi nyelven tudunk beszélni a politikáról. Ezért is gondolom, hogy nagyon hasznos lehet a jövőben az Európai Parlament képviselőinek.

A LinkedIn oldala azért is érdekes, mert segít azokat bevonni a beszélgetésbe, akik tényleg érintettek és értenek a témához. Hátránya viszont, hogy kizárja azokat a felhasználókat a diskurzusból, akik más, népszerűbb csatornákhoz vannak szokva. Ezért lenne talán érdekes, ha megnyitnánk ezeket a vitákat más, népszerűbb közösségi platformokon is, még akkor is, ha ezzel talán kevésbé lesz elmélyült a vita.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM
Az Európai Parlament által társfinanszírozott rovat.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.