Így véd az EU a megtévesztő reklámoktól
Előfordult már, hogy nem azt kapta, amit a hirdetésben ígértek Önnek? A megtévesztő kereskedelmi módszereket tiltja az EU – írja az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete. A tisztességtelen kereskedelmi magatartásokról feketelista is készült, mely ezen a címen érthető el.
Tilos az agresszió
A jogszabályok védelmet nyújtanak a fogyasztóknak a tisztességtelen kereskedelmi módszerek két fő típusával szemben:
- megtévesztő kereskedelmi módszerek – azaz a fogyasztók közvetlen megtévesztése (félretájékoztatás, valótlan információ közlése), vagy közvetett félrevezetése (fontos információk elhallgatása);
- agresszív kereskedelmi módszerek – azok a módszerek, amelyek erőszakkal és nyomásgyakorlással próbálják a fogyasztót rávenni arra, hogy vegye meg a kérdéses terméket.
A kereskedők emellett nem alkalmazhatnak olyan módszereket, melyek a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztók, például a gyermekek, vagy a betegségben vagy függőségben szenvedő felnőttek kihasználását célozzák. Így például törvénybe ütközik a gyerekekre nyomást gyakorolni ahhoz, hogy vásárolják meg a kérdéses terméket, illetve hogy addig nyaggassák szüleiket, míg azok meg nem veszik nekik a terméket.
A részletes lista és a releváns elérhetőségek
itt olvashatók.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.