Bevallották
A lap által megkérdezett kilenc taxiscégből öt kijelentette, hogy ha a kliens ezt kéri, ő hajlandó dán sofőr vezette taxit küldeni érte.
A baloldali szervezetek azonnal felháborodott tiltakozásba kezdtek, a koppenhágai önkormányzat egyes tagjai pedig bojkottot hirdettek a cégek ellen. S noha a dán kabinet nem éppen bevándorláspárti jellegéről ismert (nemrégiben jelentősen megszigorította az erre vonatkozó szabályokat), még a kormány integrációs minisztere, Bertil Haarder is leszögezte: nem lehet visszautasítani egy taxisofőrt csak azért, mert külföldi származású.
Visszakoznak
Az öt érintett taxiscégből négy most buzgón fogadkozik, hogy felülvizsgálják álláspontjukat. Az ötödik, egy kis, mindössze hat kocsit működtető, s az egyik elővárosban, Kögében fuvarozó vállalkozás viszont kitart az eddigi módszerek mellett. Tulajdonosa, Benny Larsen szerint ha valaki mindenáron dán születésű taxisofőrt akar, akkor nem a cég, hanem a megrendelő a rasszista - de a kérés teljesítését semmilyen jogszabály sem tiltja.
Mercedes vagy Opel?
Larsen váratlan segítőtársra is talált, méghozzá Köge szociáldemokrata polgármestere személyében: az illető a Le Monde című francia lap beszámolója szerint elmondta, hogy ha két taxi áll az út mentén, az egyik egy fehér, a másik meg egy fekete sofőrrel, akkor neki igenis joga van választani. "Végül is én fizetek, vagy nem? Ez olyan, mint amikor előnyben részesítem a Mercedest az Opellel szemben" - vonta meg a párhuzamot.
Pia Kjaersgaard, a szélsőjobboldali Dán Néppárt vezetője elégedetten szemléli a botrány terebélyesedését, s van is oka az örömre: az elmúlt hetekben 9,6 százalékról 12,3 százalékra nőtt pártja népszerűsége.