Judit
2 °C
7 °C

Felesleges volt a spájzolás

2004.09.09. 14:29
A várakozásokkal ellentétben az EU-csatlakozás után nem nőtt jelentősen az élelmiszerek ára. A bor ugyan négy százalékkal drágább lett, a tejért viszont nyolc százalékkal kevesebbet kell fizetni. Többek között ez hangzott el a GfK Piackutató Intézet 7. GfK-konferenciáján a kereskedelem fejlődéséről Budapesten, csütörtökön.
Feleslegesen aggódtak, akik az EU-csatlakozás után Magyarországon áremelkedésektől tartottak. Átlagosan egy százalékkel nőtt az élelmiszerek és háztartási vegyi áruk 2004 májusi-júliusi átlagára a januárihoz és áprilishoz képest.

Csökkent a tej, joghurt és száraz tészta átlagos fogyasztói ára 8, 3, illetve 1 százalékkal. A szénsavas üdítőitaloké változatlan maradt. Emelkedett a bor átlagára, - 4 százalékkal.

Az EU-csatlakozás egyik hatása, hogy a vállalkozások kénytelenek hatékonyabban működni. Ennek egyik módja a láncba szerveződés. A kereskedelem fejlődéséről Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója elmondta, hogy egyre nagyobb a boltláncok szerepe. Idén az első hat hónapban 73 százalékos piaci részesedést értek el, a tavalyi 69 vagy azt megelőző 63 százalék után.

A GfK-csoport
A GfK-csoport a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalata. A tizenöt németországi vállalaton kívül a csoport 50 országban 120 leányvállalattal vagy érdekeltséggel rendelkezik. Az alkalmazottak száma 5000, és közülük 1450-en dolgoznak Németországban.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?