További EU cikkek
Több forrás
|
Az EU illetékesei eddig a budapesti központi szennyvíztisztító telep és az M0-s körgyűrű keleti szektorának megépítése, továbbá a polgári légi közlekedés fejlesztését szolgáló radarrendszer ügyében fejezték be a projektfelmérést. Ugyanennek a munkának az első szakasza most zajlik a Zalaegerszeg és térsége, illetve a Veszprém és térsége szennyvíz-elvezetési és -kezelési projekt, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei hulladékgazdálkodási program esetében.
Radarrendszer
Uszta József arra számít, hogy Brüsszel részéről az év végéig lezárul ez az értékelési folyamat. Vagyis megtörténik a Budapest-Cegléd-Szolnok- Lökösháza vasútvonal rehabilitációjára, az észak-alföldi ré-gió ivóvízminőség-javítására vonatkozó projektek átfogó elemzése is.
A három közlekedési projekt közül a radarrendszer fejlesztése hozzájárul az egységes európai égbolt (a légiforgalmi irányítási rendszerek és eljárások európai összehangolása és integrációja) megteremtéséhez és növeli a polgári légi közlekedés biztonságát. Az M0-s körgyűrű keleti szektora megépítésével Budapest belterületén csökken a tranzitforgalom.
Csöndesebb lesz
Fontos még, hogy mérséklődik a zajterhelés és a gépjárművek károsanyag-kibocsátása, s lakhatóbbá válik a környezet. A Budapest-Cegléd- Szolnok-Lökösháza vasútvonal rehabilitációjával csökken az utazási idő, nő a környezetbarát vasúti közlekedés versenyképessége.
A környezetvédelmi projektek hozzájárulnak a csatlakozási tárgyalásokon vállalt derogációs kötelezettségeink teljesítéséhez és környezeti értékeink megóvásához - hangsúlyozta a továbbiakban az NFH főosztályvezetője. Elmondta, hogy például a Veszprém projekt a Balaton-felvidéki nyílt karszt- és az ivóvízbázis, valamint a Balaton vízvédelmét szolgálja.
Az észak-alföldi régió ivóvízminőségét javító projekt főként az arzén, továbbá a vas, mangán, nitrit által okozott káros élettani hatások kiküszöbölését célozza. A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei projekt keretében pedig eltűnik csaknem kétszáz korszerűtlen hulladéklerakó.