Újszerű, olcsó, ám hatékony kampányra törekszik a hátralévő hónapokban az Európai Parlamenti választásokra készülő SZDSZ. Horn Gábor kampányfőnök az SZDSZ kampányáról tartott tájékoztatón értékelte az év elején kezdett sorozatát, melynek keretében hetente egy-egy kérdést tettek fel, megfogalmazva a konzervatív a szocalista, illetve a liberális válaszokat.
A liberális válasz volt a legnépszerűbb
|
Horn Gábor |
A szabad demokraták kérdéseire - többek között az Indexen megjelent - fizetett hirdetéseken lehetett válaszolni, a párt adatai szerint a kérdések csaknem mindegyikében a liberális válasz kapta a legtöbb szavazatot. Az SZDSZ egyebek mellett az egyház finanszírozás, a szociálpolitika, az állami vagyon sorsáról, az adócsökkentésről, az EP-választásokról, illetve a drogpolitikáról kérdezett.
Horn Gábor csütörtöki tájékoztatóján ismertetett egy tízezres minta alapján készült közvélemény-kutatást, amely szerint minden ötödik magyar választó liberális nézeteket vall. A politikus szerint tehát van hol tartalékokat keresnie a szabad demokratáknak. A párt kampányának középpontjában pozitív üzenetek szerepelnek, hangoztatta Horn, megjegyezve: a párt 2003-ban elkészítette az EP-választásokra vonatkozó etikai kódexet. Ezt a dokumentumot eddig már háromszor juttatták el a pártoknak, választ azonban nem kaptak felvetéseikre, Horn szerint most újra próbálkoznak, hátha meghallgataásra talál kezdeményezésük.
Kampány a fiataloknak
Az SZDSZ korteskedésében elsősorban a fiataloknak üzen: egyperces kampányfilmjüket, amely az egyén szabadságának fontosságát hangoztatja, a tévék mellett a multiplex mozikban is láthatja majd a közönség. A legfontosabb üzeneteket ingyenes képeslapokon, úgynevezett freecardokon is el kívánják juttatni a választóknak.
"Ha minket választasz, magadat választod"
|
Részlet az SZDSZ kampányfilmjéből |
Az SZDSZ visszatérő jelmondata: "Az új kezdet tavasza", de mind a képeslapon, mind pedig a reklámfilmben feltűnik a "Ha minket választasz, magadat választod" jelmondat is. A képeslapokon szerepel még a hitélettel kapcsolatos SZDSZ-álláspont, vagyis, hogy senki nem kötelezhető arra, hogy a lelkiismeretével ellentétes hitet támogasson, illetve az a liberális alapvetés, hogy "olyan Magyarországon szeretnék élni, ahol nem az állam, hanem az emberek döntik el, hogyan akarnak élni".
Kétszázmillió a kampányra
A párt egy kampánylapot is tervez, Kozmopolita címmel. A három számra tervezett újság első száma egy hét múlva jelenik meg. Elsősorban a főiskolások és egyetemisták körében kívánják a kiadványt terjeszteni. Horn Gábor az Index kérdésére azt mondta: a szabad demokraták 200-250 millió forintot fordítanak EP-kampányukra, igyekszenek az olcsó, ám hatékony eszközöket kihasználni, mint a képeslap vagy a moziban vetített reklám, de lesznek ugyanakkor hagyományosabb elemek is, így például szórólap- és óriásplakát is szerepel majd a kampányeszközök között.
Nem tudni, mikor kezdik a szocialisták
| |
A szocialista párt kampánya hétről hétre tolódik. A március eleji kongresszuson Tóbiás József pártigazgató még azt mondta az Indexnek, hogy március végére, április elejére "egy fedett helyre", tervezik kampánynyitójukat, amire nevesebb zenekarokat akarnak megnyerni. Ugyanakkor a kampánynyitóról a párton belül is csak találgatások vannak, három vezető politikus kérdésünkre csak annyit tudott mondani, hogy valószínűleg a SAP-csarnokba szervezik, de a pontos időpontról és a programról senki sem tud semmit. Kiss Péter Kancelláriaminiszter szerdán az Indexnek azt mondta, hogy várhatóan május elején lesz a rendezvény. Információink szerint Tóbiás József kampányfelelős a hétfői frakcióülésen jelenti be a párt kampányának hivatalos menetrendjét.
|
|
Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!