Ennek a programcsomagnak a keretein belül épülhet meg a Budapestet a szlovén fővárossal, Ljubjanával összekötő vasútvonal. Kedvezőtlenül érinti azonban hazánkat, hogy több olyan terv nem került be a mostani javaslatba az eredeti 29 közül, amelyek közvetve javították volna Magyarország összekötetéseit.
A tervek között több európai vasútvonal kiépítése is szerepel: gyorsvasút épül a belgiumi Liege és a németországi Köln között, fejleszik franciaországi Perpignan és a spanyol Figueras közötti vasútvonalat. Közúti és vasúti összekötetés létesül Finnország és Svédország között, Dánia és Németország között pedig egy új híd épül a Fehrman Belten keresztül.
A közlekesési beruházások mellett tudományos kutatások támogatása is szerepel a tizenhármas csomagban. Ezek az európai műholdas navigációs rendszer kiépítését célzó Galileo-program, a lézer- és nanotechnológia, valamint a hidroelektronikai energia kutatása.
A beruházások finanszírozására is készen áll a javaslat: a költségek 30 százalékát fizetné az EU, 50 százalékot maguk a tagállamok, a fennmaradó összeget pedig magánbefektetők. Az Európai Fejlesztési Bank 50-50 milliárd eurós kedvezményes hitelt ígért a közlekedési és a tudományos projectekre 2003 és 2010 között.