Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Távozik a szlovák közlekedési miniszter a vonat-botrány miatt

MTI
2002.06.24. 15:01
Rudolf Schuster szlovák államfő hétfőn elfogadta a miniszterelnök, Mikulás Dzurinda múlt heti javaslatát, hogy váltsák le a közlekedési- és távközlési minisztert, egy botrányba fulladt nemzetközi pályázat miatt.

Jozef Macejko elődje, Peter Palacka is korábban hasonló okokból volt kénytelen távozni ugyanezen tárca éléről. Macejko, egyszersmind Dzurinda személyét most egy 1999-ben kiírt pályázat alakulása árnyékolta be. A Szlovák Vasutak (ZSR) akkor 35 úgynevezett könnyűmotoros vonatszerelvényre keresett - pályázat útján - szállítót, de eredménytelenül. 2001-ben újra kiírták a pályázatot, de ennek sem volt elfogadható eredménye. Ezek után a vasút tovább kereste a vásárlás módozatait, de ennek részleteit már nem hozták nyilvánosságra. Az üzlet lebonyolítására tíztagú felügyelőbizottság alakult, amelynek a miniszterelnök fivére, Miroslav Dzurinda is tagja volt.

A többmilliárd koronát kitevő üzletre ajánlkozó három szállító közül először a Siemens esett ki, így a küzdelem a svájci Stadler és a francia Alstom között folytatódott, úgy, hogy mindkét pályázó oldalán egy-egy szlovák konzorcium is érdekeltként szerepelt. A vasút az eredetileg kedvezőbb svájci ajánlatot pártolta, de a folyamatba váratlanul egy új elem, a közlekedési tárca is belefolyt, és a miniszter megtiltotta, hogy a svájci céggel szerződjenek. Ezek után a svájci államfő lépett, aki egyenesen szlovák partneréhez, Rudolf Schusterhez címzett levélben furcsállotta a történteket.