További Külföld cikkek
Vizsgálatokat indítanak
Richard Myers a Vezérkari Főnökök Egyesített Tanácsának elnöke bocsánatot kért a legutóbbi esetért is. Hozzátette, hogy ez "a legszomorúbb dolog, ami bármelyikünkkel megtörténhet". Myers bejelentette, hogy egyik fő célkitűzése az, hogy felszámolják a "baráti tűz" miatt előforduló tragédiákat. Szerinte megfelelő forrásokkal, és technikai eszközökkel felszámolhatók az ilyen hibák.
Emberölésért bíróság elé?
A brit katonák szerint a "kovboj" pilóta - aki tüzet nyitott egységükre - "teljesen alkalmatlan" feladata ellátására, és "nem törődött" társaival. Több, neve elhallgatását kérő brit még emberölés bűntettében is vádat emeltetne az amerikai pilóta ellen. A 33 éves Steven Gerrard kórházi ágyán fekve azt mondta, hogy őt mindenre felkészítették a kiképzéseken, teljesen ura járművének és képes azt a támadásoktól megvédeni. Csak arra nem készítették fel, hogy "a válla felett hátrapillantva azt figyelje, hogy vajon tüzet nyitnak-e rá az amerikaiak."
Lőtt mindenre
Gerrard szerint az A-10-es mindössze 50 méter magasan repülhetett, amikor támadott, így mindenképpen látnia kellett a konvoj egyik járművére felfestett fél méter hosszú brit zászlót. A pilóta folyamatosan tüzelt, majd visszafordult, és újból támadott, ekkor vesztette életét a fiatal közlegény is. Hozzátette, hogy a közelben civilek is voltak, egy tizenkét éves kisfiú mindössze 20 méterre lehetett amikor "a jenki tüzet nyitott". Szerinte a pilóta egy "cowboy, aki egyáltalán nem tiszteli az emberéletet". Az egyik megtámadott tankból megmenekült 18 éves Chris Finney szerint a támadó gép pilótája valószínűleg "kiképzést sem kapott, csak örült, hogy nyomhatta a ravaszt". Hozzátette, hogy ő bármelyik amerikai tankot messziről felismeri, nem érti, hogy miért képtelenek erre az amerikaiak. A britek elismerik, hogy balesetek mindig előfordulhatnak, de állítják, hogy a legutóbbi esetnél túl sok jel mutat arra, hogy hanyagság okozta a tragédiát, jelentette a Times.