Az NTV tévétársaság riportjában a Kurszk tengeralattjáróval azonos osztályú Szmolenszk egykori parancsnoka, Arkagyij Jefanov azt mondta, hogy nem érti, miért nem használta a Kurszk legénysége a rendszeresített egyéni mentőfelszerelést, amely akár 150 méteres mélységből is lehetővé teszi a felszínre jutást. Különösem aggasztónak mondta azt, hogy egyelőre semmit sem lehet tudni az esetleges áldozatokról. Sérülés esetén a legénység kötelessége az, hogy további parancsig abban a rekeszben marad, ahol éppen tartozkodik. Harci riadó elrendelésekor az állomány főleg abban az első négy blokkban ténykedik, amelyet most elárasztott a víz. A hajótest alaposabb vizsgálata során észlelték, hogy a tengeralattjáró orr-része teljesen szétforgácsolódott - erre alapozzák azt a feltevést, hogy valószinűleg egy eddig fel nem robbant világháborús akna okozta a katasztrófát. A hajó áramellátását vészhelyzetben biztosító egység szintén a hajóorrban helyezkedik el.