
A "Szuhoj Polgári Repülőgépek" rt. nyerte meg a kisebb hatótávolságú repülőgép kifejlesztésére kiírt tendert. A Russional Regional Jet új típuscsalád, amit a Boeinggel közösen fejlesztettek ki váltja ki az elavult Tu-134-eseket. Ezt a "Kommersant" újság csütörtöki száma ismerteti.
A "Roszaviakozmosz" orosz légi- és űrközlekedési ügynökség által kiírt pályazaton a Szuhoj tervezőiroda mellett részt vett a Tupoljev iroda a Tu-414-esével és a "Mjasziscsev Kisérleti Gépgyár" rt. az M-60-70 típusú repülőgépével. A Roszaviakozmosz magyarázata szerint az RRJ projektet azért részesítették előnyben, mert a pályaterveket jobban kimunkáltaknak találták, mint a konkurenseknél, tovább mert a fejlesztésben partnerként részt vett a Boeing cég, amely pénzügyi és technológiai támogatást biztosít. Az RRJ irányárát még nem határozták meg, de a Szuhoj 2004-re már 40-60 gép megrendelésére számít. A Szuhoj rt. vezérigazgatója Andrej Iljin elmondta, hogy a tervezés, gyártásbeindítás, kipróbálás és engedélyeztetés költségei kb. 600 millió dollárra rúgnak, a költségvetés még idén 120 millió USD-t utal ki erre a célra. A tervezőmunka 80 %-át a Szuhoj, a többit az Iljusin és a Jakovlev tervezőiroda végzi el. Az RRJ három - 60, 75 és 95 személyes - változatban készül, hatótávolsága eléri a 3500 kilométert.
Az új repülőgépnek egyelőre csak egy konkurense létezik a piacon - az ukrán An-148-as, melynek gyártása két évvel megelőzi az orosz gépét. A Kommersant szerint az Aeroflot már döntést hozott az An-148 beszerzésére, amely a piacon már 2005-ben megjelenhet, az ára is ismert - kb. 14-18 millió USD.