Ilja Klebanov miniszterelnök-helyettes közölte, hogy az általa vezetett kormánybizottság továbbra is a "Kurszk" katasztrófa 3 lehetséges verzióját vizsgálja: a II. világháborús aknára futást, a tengeralattjáró belsejében bekövetkezett "rendkívüli eseményt" és az ismeretlen víz alatti objektummal való összeütközést. A harmadik változatot a víz alatti videófelvételek "komolyan megerősítik", a "Msztiszlav Keldis akadémikus" nevű kutatóhajóról lebocsátott "Mir" mélytengeri búvárkészülékekről kapott felvételek azt mutatják, hogy erős horpadás található az első és a második rekesz külső falán, valamint olyan hosszanti vágások, mintha valami "végighorzsolta volna a külső hajótestet és feltépte a gumi borítást". Kérdésre válaszolva Klebanov megjegyezte, hogy figyelembe véve azt a mélységet, amelyen a Kurszk az ütközés idején lehetett, az idegen objektum mindenképp víz alatti volt. A baleset okát Klebanov szerint csak jövő nyáron, a Kurszk kiemelése után tudják "100 %-osan meghatározni". Igor Szergejev honvédelmi miniszter, Vlagyimir Kurojedov haditengerészeti parancsnokhoz hasonlóan az idegen tengeralattjáróval való ütközést tartja valószínűnek, és azt mondta, hogy "ha a Kurszk atom-tengeralattjáró a Barents-tengeren egy külföldi tengeralattjáróval ütközött, akkor megállapítható és bizonyítható is annak hovatartozása". Jelenleg anyagmintákat vesznek, és folytatják a vizsgálatokat a mélyben. A Regalia hazatér Norvégiába, de a "Msztiszlav Keldis akadémikus" kutatóhajó a helyszinen tartózkodik. A katasztrófa körzetét orosz hadihajók őrzik. Klebanov ma bejelentette azt is, hogy a kilencedik rekeszben az egyik tengerész ruházatában egy másik feljegyzést találtak augusztus 12-i dátummal - "23-an vagyunk itt a 9. rekeszben... rossz a közérzet... a nyomás fokozódik... kijutáskor nem bírnánk ki a kompressziót... egy napnál tovább nem bírjuk ki." A teljes szöveget és a tengerész nevét még nem hozták nyilvánosságra.