Vjacseszláv Popov tengernagy, az Északi Flotta parancsnoka, a "Nyezaviszimaja Gazeta" ("Független Újság") keddi számában közölt interjúban megerősítette, hogy a "Kurszk" atom-tengeralattjáró katasztrófájának idején a Barents-tengernek ugyanebben a körzetében SOS-jelzést rögzítettek, amelyet egy idegen tengeralattjáróról adtak le. Az Északi Flotta laboratóriumában elemezték a jelzés spektrumát. Popov azt mondta, hogy a SOS-jelzés külföldi tengeralattjáróról származott, amely valószínüleg a közelben lehetett. A "Kurszkon" nem volt olyan mechanikus jeladó berendezés, amely ilyen spektrumú jelzések adására képes lett volna. Ezen kívül az Északi Flotta parancsnoka emlékeztetett Ilja Klebanov miniszterelnök-helyettes kijelentésére, hogy "nagy számban vannak olyan közvetett jelek", melyek azt mutatják, hogy a "Kurszk" ütközés következtében süllyedt el. A katasztrófa tényleges okait, azonban, csak a tengeralattjáró kiemelése után lehet megállapítani. Popov meggyőzödése az, hogy a tengeralattjárót több okból is ki kell emelni: egyrészt, a flottánál még 11 "Kurszkhoz" hasonló hajó van, "személyzetüknek biztos kell lennie abban, hogy a kormánybizottság megállapítja a katasztrófa okait". Szükség esetén a többi hasonló típusú tengeralattjárón végre kell hajtani a balesetmegelőző intézkedéseket. Ezen kívül nem szabad az elsüllyedt atom-tengeralattjárót a saját partvidék közelében hagyni, ahol aktív halászat folyik, illetve ahol keresztezik egymást a tengeri hajózási útvonalak. Popov magasra értékelte a norvég búvárok közreműködésével végzett munkát. Kihangsúlyozta, hogy mennyire fontos volt megvizsgálni és felvételeket készíteni a hajótestről és a belső rekeszekről, valamint a környező tengerfenékről. "Sok olyan újat láttunk, ami az egyik fő verziót támasztja alá", - mondta Popov tengernagy.