A "Rubin" központi tervezőirodában vizsgálják a "Kurszk" atom-tengeralattjáró felszínre hozott darabjait, többek között a hajótest jobb oldalán észlelt horpadásból kivágott, 15 méter hosszúságú, 2 méter szélességű, 10 tonna súlyú darabot. A horpadást a merülési vízvonal fölött 60 cm-re fedezték fel. Jelenleg a fémek szilárdságát kutató szakemberek próbálják megállapítani, hogy ezt a horpadást mi okozhatta. Egyelőre csak egy dolgot sikerült tisztázni, hogy a horpadás nem keletkezhetett egy ügyetlen kikötés során. "Ez egy felülről mért csapás lehetett", - állítja az Északi Flotta parancsnokságának képviselője, aki nevének elhallgatását kérte. A tervezőiroda munkatársai elmondták az Interfaxnak, hogy a szakértők már befejezték a hajótest felhozott részdarabjainak elemzését és következtetésekre jutottak a katasztrófa okait illetően. Az NTV tévétársaság értsülése szerint ezek az adatok cáfolják azt a verziót, hogy a tengeralattjáró egy ismeretlen objektummal ütközött volna. A flottaparancsnokság képviselője azonban azt mondta, hogy "őket főleg a torpedókészülékek érdekelték. Az egyiket sikerült kivágni és a "Rubin" tervezőirodába szállították megvizsgálásra. Ennek előzetes tanulmányozása nem támasztja alá azt a verziót, hogy a tengeralattjáró torpedórobbanás következtében pusztult el." Az Interfax híre szerint, a flotta képviselője elismerte, hogy még nem lehet 100 %-ra biztosan azt állítani, hogy a "Kurszk" egy idegen tengeralattjáróval történt ütközés következtében pusztult el. "Bármennyire is banális, de mégis a világháborús aknával való összeütközés során bekövetkezett robbanás is az egyik olyan verzió marad, amit a flottaparancsnok tovább vizsgál", - fűzte hozzá az anonim nyilatkozó tengerésztiszt. A Barents-tenger fenekéről eddig összesen 60 tonna fémet hoztak fel, amit vasúti kocsikkal szállítottak a "Rubin" tervezőirodában folytatott vizsgálatra.