Putyin aláírta Ilja Klebanov ipari, tudományügyi és technológiai miniszterré történő kinevezéséről és a miniszterelnök-helyettesi tisztségből való felmentéséről szóló elnöki rendeletet. Klebanov már nem felügyeli a közlekedési, atomenergetikai és hírközlési tárcákat, mindezeket a hagyományosan lobbysta, nagyrészt reformokra érett főhatóságokat közvetlenül Mihail Kaszjanov miniszterelnök alárendeltségébe utalták. Az elnöki adminisztráció ezt azzal magyarázza, hogy a közlekedési és atomenergetkai tárcáknál végbemenő reformok a kormányfő közvetlen ráhatását igénylik. Az immár ex-miniszterelnök-helyettes viszont továbbra is foglalkozhat a hadiiparral és a honvédelmi célú állami megrendelések teljesítésével, a honvédelmi minisztériummal való együttműködéssel. Klebanov "lefokozását" majdnem egyidejüleg jelentették be Vlagyimir Usztyinov főügyész nyilatkozatával a "Kurszk" atom-tengeralattjáró katasztrófájának okait kutató vizsgálatok eredményeiről. Klebanov korábban következetesen olyan verziók mellett állt ki, amelyeknél a flottaparancsnokságot csak kisebb hibák terhelték (főleg az idegen tengeralattjáróval, vagy világháborús aknával való ütközést valószínűsítették). Ezzel szemben Usztyinov kijelentette, hogy a katasztrófában mind az Északi Flotta parancsnoksága, mind maguk a "Kurszk" tengerészei vétkesek, mert az hanyagságuk miatt következhetett be. Ezáltal szinte a teljes felelősséget azokra a katonákra hárította, akiket Putyin tavaly nyáron nyugdíjaztatott, vagy áthelyezett alacsonyabb beosztásokba. A tengeralattjárósok hibáit pedig, ahogy ez előrelátható volt, csupán érintőlegesen említette. Klebanov "lefokozása" a kormány munkájának "optimilizálására" meghírdetett elnöki koncepció része, amely a miniszterelnök-helyettesi beosztások számának csökkentését irányozza elő. Klebanov pedig a "Kurszk" katasztrófájának kivizsgálása során megnyilvánuló, lobbysta jellegű tévedéseivel pedig épp kézre jött. Feltételezhető, hogy az így felszabaduló hely még sokáig betöltetlen marad, vagy egyáltalán megszünik.