Eufrozina, Kende
5 °C
15 °C

Cenzűrázni akarta a Kreml az osztrák sajtót

2007.05.18. 19:03
Meg akarta szerkeszteni az ORF Oroszországról készült "barátságtalan" anyagát a Kreml. Az osztrák állami televízió tiltakozásul lemondta a Vlagyimir Putyinnal készítendő interjúját. Példáját követte a Presse napilap és a Profil magazin is.

Cenzúrázni próbálta a Kreml az ORF egyik összeállítását, amit Putyin orosz államfő bécsi látogatása előtt kívánt sugározni. A tévécsatorna a cenzúrakísérlet elleni tiltakozásul lemondta a Putyin elnökkel leegyeztetett interjút.

Az ORF-hez csatlakozott az a két osztrák lap, a Presse és a Profil, ami szintén interjút készíthetett volna az orosz elnökkel.

A Kreml "barátságtalannak" minősítette az ORF összeállítását, amiben többek között csecsenföldi képek is szerepeltek. "Teljesen elképzelhetetlen, hogy engedjünk az ORF függetlenségébe történő ilyen leplezetlen beavatkozásnak" - nyilatkozta az esettel kapcsolatban Elmar Oberhauser, az ORF hírigazgatója.

Az ORF már tavaly összetűzésbe került az orosz hatóságokkal, amikor oroszországi tudósítójukat, Susanne Schollt Csecsenföldön letartóztatták. Scholl ismétlődően kritikusan jelentett Putyin sajtószabadság elleni harcáról.

A Kreml a Kuriert is cenzúrázni próbálta. A lap főszerkesztője, Christoph Kotanko már néhány napja közölte, hogy lapjában nem lesz interjú Putyinnal, mert a Kreml bekérte a kérdéseket, és kifogásolta, hogy köztük olyan is szerepel, amely Moszkva nagyhatalmi ambícióit puhatolja.