Konstantin
12 °C
25 °C

Putyin mégse válik

2008.04.22. 11:39
A Moszkovszkij Korreszpondent egyik újságírója elismerte, betöltetlen hasábok voltak az újságban, ezért találtak ki saját történetet, és mivel az első oldal maradt üresen, Putyin lett a téma. Saját motivációjáról annyit mondott, hogy zavarta a pofátlan hazudozás, ezért döntött úgy, hogy feltárja a hátteret.

Putyin válásának híre a Moszkovszkij Korreszpondent című bulvárlap újságíróinak saját ötlete volt, ismerte be a Litprom című honlapon Lev Rizskov, az újság munkatársa. Rizskov szerint az alig fél éve megjelenő lap 24 oldalát nehéz volt megtölteni, és mindig maradtak üres hasábok, amelyeket úgy töltöttek meg, ahogy tudtak.

A Putyin válásáról megjelent hír előestéjén is voltak üres hasábok a lapban, de a popsztárok ezúttal töltelékként nem jöttek számításba, mivel az űr az első oldalon tátongott. Estére az érintett újságírók enyhítették a stresszt, jobb hangulatban voltak, végül kitalálták a szenzációt.

Nézze meg kivel hozták hírbe Putyint!

Másnapra a szerkesztőségben teljes eufória uralkodott, mert a fiatal újság híres lett. Az újságírók követelték a maguk kitalálta menyasszonytól, hogy erősítse meg vagy cáfolja a hírt, az esküvőrendező szolgálat idézett vezetője pedig a kéretlen reklám miatt dühöngött.

Másnap néhány nagydarab fiatalember elvitte a főszerkesztőt. "Talán a titkosszolgálathoz, de alighanem inkább csak a lap tulajdonosához" - írta Rizskov.

Mikor a főnök visszaért, jelentették neki, hogy a liberális sajtó már érdeklődött iránta, és mindenkinek azt mondták, hogy elvitte a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB). Ettől kezdve csak ritkán jelent meg, és a kollégák mindenkinek azt mondták, hogy az FSZB hallgatja ki. Rizskov szerint a főszerkesztő lelkesen, csillogó szemmel ment a kihallgatásokra, és rendszerint követte néhány italozó kolléga hasonlóan csillogó szemmel, arcán győzelmi mámorral.

Pénteken megjelent a szerkesztőségben a japán televízió, de a főszerkesztő bezárkózott a szobájába, és az az idős kolléga beszélt a sajtószabadságról, meg hasonlókról, akinek a neve szerepelt az írás alatt.

Délután megjelent a lap tulajdonosa, írta Rizskov. A történet többi része ismert: az újság megjelenését "átmenetileg" beszüntették, a főszerkesztő "felmentését kérte".

Az Izvesztyija című lapnak Rizskov elmondta, teljesen apolitikus ember, irodalommal foglalkozik, de úgy vélte, ahol ilyen pofátlanul hazudnak, ott nem szabad hallgatnia. A szerkesztőségben ököllel mentek neki, majd igazoló jelentés írására kényszerítették, mindez egy kanadai tévé forgatócsoportjának jelenlétében zajlott le.