További Külföld cikkek
- 21 emberrel a fedélzetén eltűnt egy turistákat szállító helikopter Kamcsatkán
- Brazíliában a legfelsőbb bíróság elrendelte az X betiltását
- Halálos légicsapást mért Izrael egy segélyszállító konvoj járművére
- Nagy a felfordulás a Közel-Keleten, hajszálon múlt a regionális háború
- Szó szerint halálra dolgozzák magukat az emberek Japánban, ezért jön a négynapos munkahét
Az állam a cég részvényeinek maximum 66 százalékát szeretné eladni, további öt százalék az Tarom alkalmazottainak birtokában van. A cég belföldi utasszállítása adja a veszteségek nagy részét, a jelenlegi kihasználtság és jegyárak mellett a költségek 60 százaléka fedeződik, a fennmaradó 40 százalékot a külföldi utak bevételeiből próbálják fedezni.
A TAROM 1998-ban már szerepelt a privatizálásra kiírt cégek között
A Román Légitársaságot (Compania de transporturi aeriene romane) TAROM részvénytársaságot 1990. december 21-én kormányhatározattal a kommunista rendszer alatt a TAROM Társaság (Compania TAROM) néven futó cégből alakították át, nevét 1997-ben Román Nemzeti Légitársaságra változtatták.
|
Az első, hat hónaposra tervezett időszakban egy középtávú, a cég lábra állítását hivatott gazdasági terv kidolgozását tűzték ki célul, míg a második, maximum két évig (2001-ig) terjedő fázisban a társaság magánosításra való előkészítését kell befejezni, és egy stratégiai befektetőt találni.
1993-ban az Állami Vagyonalapon keresztül a tömeges privatizáció után az állam megmaradt a Tarom részvényeinek 70 százalékával a legnagyobb tulajdonos, 30 százalék pedig a Muntenia Befektetési Alap tulajdonába került. 1997-ben a 2300 milliárd lejnyi adósság és a 300 milliárd lejnyi (1 forint 80 lej) veszteség felvállalásával, illetve tőkeinjekcióval az állam próbált javítani a társaság helyzetén. Megnövelte részesedését is, az állam a Közlekedési Minisztériumon keresztül a részvények 98 százalékát, a befektetési alap pedig 2 százalékát birtokolta.