Romney kétszer többet költ Obamánál
További Fehér ház cikkek
-
Donald Trumpot se lenyelni, se kiköpni nem tudja a Republikánus Párt
- Donald Trump saját magának ásta meg a politikai sírját
- Amerikai elemző az Indexnek: Még 13 napot kellene kibírnunk Trumppal
- Trump ügyvédje az Indexnek: ez a hajó elment
- Rekordszámban adták le előre a voksokat a georgiai szenátusi választásra
Kiemelt cikkek
- Bernie Sanders kiszáll az elnökválasztási kampányból
- Egy hónappal elhalasztják a demokrata jelöltállító gyűlést
- Biden háromból hármat nyert, miközben a koronavírus-járvány átírja az előválasztást
- Könyökpuszival indult Biden és Sanders tévévitája, amit a koronavírus dominált
- Biden fontos győzelmekkel mért újabb csapást Sandersre
Oldalak
Hiába panaszkodtak már eddig is sokan a rengeteg politikai hirdetésre, a csatatérállamok lakói még pár napig nem nyugodhatnak, mivel a két elnökjelölt és a hozzájuk köthető szervezetek összesen 93 millió dollárért vásároltak hirdetéseket tizenegy fontos államban az utolsó kilenc napra.
Miközben az elmúlt napokban érkezett felmérések Obamának kedveznek, a hirdetések terén egyértelmű lesz a republikánusok fölénye az utolsó napokban: Romney-ék 63,6 millió dollárért, míg Obama és szövetségesei 30,2 millió dollárért vásároltak időt a csatornákon.
Érdekesség, hogy ha a hozzájuk kötődő szervezeteken kívül (amelyek drágábban vásárolhatnak), pusztán a két kampánycsapat költéseit nézzük, akkor Obamáék 26 milliót, míg Romney-ék 22 millió dollárt fordítottak hirdetésekre az utolsó héten, vagyis a republikánus Super PAC-ek indultak be.

A tényleges csatatérállamokon kívül Romney-ék egészen elképesztő, 6,6 millió dollárt öltek Pennsylvaniába, amelyet megpróbálnak játékba hozni november 6-ra. Ehhez a hétvégén Romney és alelnökjelöltje, Paul Ryan is nagygyűlést tart az államban, ahova a demokraták jó érzékkel Bill Clinton exelnököt küldték be kampányolni. Clinton ment egyébként Minnesotába is, amelyet szintén próbáltak megbillenteni Romney-ék.
A RealClearPolitics összesítése szerint Obama a biztosnak mondható 4,6 százalékkal vezet Pennsylvaniában, de nem érkezett még olyan felmérés, amely már a republikánus hirdetés-offenzíva hatását is mutathatná. Szemléletes, hogy a CNN szerint Harrisburg körzetében a nézők péntek este 18 Romney-hirdetést, és csak 4 Obama-hirdetést láthattak.
Az ilyenkor előálló kényszerhelyzetet jól jelzi, hogy Obama kampánycsapatának tagjai biztosnak mondták győzelmüket Pennsylvaniában, de mégis kénytelenek voltak 2,75 millió dollárt hirdetésekre fordítani a korábban egyértelmű demokrata államban, hogy ne érje őket valamilyen meglepetés. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezt a pénzt nem tudták nekik sokkal fontosabb államokban elkölteni.
És akkor nézzük táblázatba foglalva, hogy melyik kampánycsapat melyik államra helyez nagyobb hangsúlyt. Jól látszik, hogy a republikánusok több államban akár több mint kétszer annyit költöttek kampányhirdetésekre, mint a demokraták. A kulcsfontosságú Ohio mellett a nagyon szoros Virginiában is egészen elképesztő pénzeket toltak Romney-ék a kampányba. Obamáék részéről pedig az szembetűnő, hogy Michiganben és Észak-Karolinában tényleg csak a tisztesség kedvéért vásároltak néhány hirdetést.
Államok | Obama és támogatói | Romney és támogatói |
Colorado | 2,4 millió dollár | 3,6 millió |
Észak-Karolina | 984 ezer | 1,9 millió |
Florida | 5,5 millió | 6,2 millió |
Iowa | 1,7 millió | 4,8 millió |
Michigan | 329 ezer | 3,2 millió |
New Hampshire | 2,1 millió | 3,2 millió |
Nevada | 1,7 millió | 3,1 millió |
Pennsylvania | 2,7 millió | 6,6 millió |
Ohio | 6,3 millió | 12,7 millió |
Virginia | 3,7 millió | 9,8 millió |
Wisconsin | 2,3 millió | 7,3 millió |
Rovataink a Facebookon