Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A New York Times kritikusának nem tetszett a Győri Balett

2010.01.28. 20:14 Módosítva: 2010-01-28 20:25:14
Lesújtó kritika jelent meg az egyik legbefolyásosabb amerikai napilapban a Győri Balett keddi előadásáról. A szerző csak a világítást dicsérte.

Hízelgőnek nem mondható kritikát közölt a tekintélyes The New York Times a Győri Balett fellépéséről.

A cikk írója, Claudia La Rocco kimondottan rossz szájízzel távozott a magyar táncegyüttes kedd esti előadásáról a manhattani Joyce Színházból. A győri társulat a héten vendégszerepel New Yorkban, nyolc alkalommal lép színpadra a kelet-európai kommunizmus bukásának 20. évfordulója alkalmából rendezett összművészeti fesztiválon.

Lehangoló Lenin-fej

Az újság kritikusa szerint van valamifajta kifacsarodott öröm a rossz színpadi hatásokban. Bárcsak azt vethetné papírra, hogy élvezet volt nézni a színpadon végiggörgetett hatalmas Lenin-fejet, amely az egykori kelet-közép-európai lélekromboló önkényuralmi rendszerek metaforája hivatott lenni. Csakhogy a Petruska című táncjáték jelenetéről ez nem mondható el, "a Lenin-fej egyszerűen lehangoló volt, akárcsak a Stravinsky-est majdnem minden egyéb része" - írta.

A kritikus sem a Petruskában, sem a másik bemutatott darabban, a Tavaszi áldozatban nem érezte azt az erőteljes, meggyőző fizikai nyelvezetet, amelyre a témákhoz szerinte szükség lett volna. Megjegyezte, hogy a balettről már régen bebizonyították, képes pszichológiailag bonyolult, akár politikai történetek elmondására is. Ehhez azonban hozzáértésre van szükség.

"A megvilágítás legalább szép volt"

A The New York Times kritikusa szerint a Tavaszi áldozatban sok volt a középszerű koreográfia - egy halom balett és modern stílust elegyítettek -, amelynek a megvilágítása legalább szép volt. A Petruska koreográfiája a cikkíró szerint túlnyomórészt hasonlóképpen "felejthető". Az újság ennél is katasztrofálisabbnak nevezte a két táncjátékban a ritmus energiájának és a zenei szövetnek az ordító hiányát. "Stravinsky-est? Kedves próbálkozás" - zárta cikkét a kritikus.