Képregénnyel reklámozzák az operát

2011.03.02. 13:21
A modenai operaház minden bemutatott darab képregényverzióját is piacra dobja, így reklámozva az előadásokat. Az olasz rajzolóknak tartaniuk kell magukat a szövegkönyvhöz, de azt rajzolnak, amit csak akarnak.
A Macbeth képregényben
A Macbeth képregényben

Az olaszországi Modena város operaháza képregénnyel reklámozza darabjait, hogy így csábítsa be a fiatalokat.

A Luciano Pavarottiról elkeresztelt operaház arról vált ismertté, hogy minden évben másként igyekszik előadásaira csalogatni a legfiatalabb nézőket. Az idén a tizen- és huszonévesek kedvenc műfajára esett a választás: képregény segítségével próbálják felkelteni érdeklődésüket az opera iránt.

A feladat nem bizonyul könnyűnek, a színház ugyanis csütörtökön Giuseppe Verdi Macbeth című négy felvonásos operájával nyitja meg tavaszi idényét. Ezzel egy időben már mind az operaszínházban, mind a modenai és bolognai könyvesboltokban kapható a Macbeth képregényben, és a többi előadást is képregény reklámozza majd. A színház a legismertebb olasz rajzolókat kérte fel együttműködésre. Feltételt is szabott: a képregényeknek hűen kell követniük az operák librettójának szövegét. 
"Érdekes a modern rajzokon az 1847-es Verdi-opera nyelvezetét olvasni" - vélekedett a Corriere della Sera című napilap, amely emlékeztetett arra, hogy az 1800-as évek közepétől egészen 1976-ig az olaszok azokról a képecskékről ismerték meg az operák történeteit, amelyeket a német természettudós, Justus von Liebig alapította cég termékeivel kaptak ajándékba. Nemzedékek tanulták meg így a Rigoletto szereplőinek nevét - jegyezte meg a lap.