3D-ben mutatják be a Kékszakállú herceget

2011.08.24. 14:47
Az Ybl-palotában tartott előadásokon az Operaház művészei mögé a Harry Potternél is használt technológiával vetítenek majd mély tereket, a virtuális tárgyak pedig kinyúlnak a nézőtérre.

Részleteket mutattak be az Erkel Színházban az Ybl-palota első premierjéből. Szeptember 7-én látható először A kékszakállú herceg vára és a Bolero, úgy, hogy a művek megtekintéséhez 3D-s szemüveget kap a közönség, a vetített hátteret ezen keresztül élvezheti majd. Még két előadást tartanak a produkcióból az Andrássy úton.

Az első ízelítő óta változott a koreográfus, nem Eldar Alijev Bolero-koreográgja látható Popova Aleszja és Bajári Levente szereplésével, hanem a spanyol Ballet Espanol Ensemble négy táncosnője és egy férfi táncosa Lola Greco koreográfiájával lép színre 3D-s környezetben.

Csaknem egy éve dolgozik a 3D-s színházi projekten Andrew Quinn és nemzetközi csapata, például milánói tanítványai. Az esemény producere, Francesco Stochino Weiss szerint a sorozatos operaházi vezetőváltások miatt nem tudtak másként szerződni, mint úgy, hogy ő vállalta a produkciós költségeket, és a jegybevételből kap részesedést.

Győriványi Ráth György megemlítette, hogy a kiváló akusztikájú Erkel Színház, amely most egyebek között korszerűtlen színpadtechnikája miatt csak próbateremként működik, alkalmas lenne ilyen technikán alapuló előadások létrehozására, hiszen itt a nézőtér minden pontjáról jól látni, amíg ugyanez nem minden operaházi helyről mondható el.

A szoftver, amit az előadás során használni fognak, a Touch Designer nevet kapta, és Greg Hermanovic, a sidefx szoftver Oscar-díjas feltalálója alkotta meg. Ezt a programot olyan filmekben használták már, mint a Mátrix, a Dark City, az Eredet és a Harry Potter filmek. 
Ez a piacon fellelhető legkorszerűbb úgynevezett real time 3d/interaktív/hangfelismerő szoftver. Az alkotók ígérete szerint a látvány hatalmas mélység érzetét kelti majd a nézőkben. A virtuális, vetített tárgyak "kilépnek" majd a színpad mélységéből és szinte megérintik a közönséget. A szereplőket hagyományos lámpákkal világítják meg, így a szemüvegek polarizált lencséivel tökéletesen látható lesz a színpadon bárki a 3D-s szemüvegen keresztül is.