Az 1825-ben befejezett tájkép egyike annak a hat nagyméretű festménynek, amelyet John Constable a Stour völgyéről készített. A tájkép, amely az aukciós ház szerint a maga nemében páratlanul jó állapotban őrződött meg, Carmen Thyssen-Bornemissza bárónő gyűjteményéből való.
Egy magát megnevezni nem kívánó vásárló vette meg telefonos licit végén 22,4 millió fontért. A legmagasabb ár, amelyet korábban Constable-képért fizettek, 10,8 millió font volt.
"A természetben nincsen vonal"
John Constable (1776-1837) angol tájképfestőnek jelentős szerepe volt az angol romantikus tájképfestészet történetében. Művészeti hitvallása szerint a természet közvetlen és beható tanulmányozása a legfontosabb - olvasható a wikipedián.
Constable a természet közelében élt gyermekkorában és fiatal éveiben, ösztönös megfigyeléseket végzett, ismerte a felhőket, azok kialakulását, s szétterülését az égbolton, a nap és a felhők fény-árnyék hatását a táj színvilágára és hangulatára. Erre építette festészeti elméletét, kifejtette, hogy a természet fények és árnyékok játéka, a természetben nem létezik vonal. Jóval később elméletét a barbizoni iskola néven elhíresült festői csoportosulás, majd az impresszionisták és a pointillisták is elfogadták.
Constable a látvány hiteles megragadására törekedett, ezért tájképein nem ábrázolt idealizált vagy fantasztikus elemeket. Kompozíció-teremtő képességét számos megfigyeléssel, előtanulmánnyal, vázlatok készítésével fokozta. Vásznainak barnás-vöröses alapozást adott az Angliában addig szokásos szürke helyett. S ezen a barnás-vöröses alapon széles színskálával dolgozott, igyekezett a színeket kiegyensúlyozni, ezzel mintegy ritmust adott képeinek. Művészetének csúcsát salisburyi tájképeinek sorozatával érte el, melyek közül a leghíresebbek a salysbury székesegyházról festett.