A Sziget beszáll a buliturizmusba

MTI/Index
2012.10.11. 22:20

Többségi tulajdonos lett a Sziget Kft. abban a közelmúltban alakult cégben, amely az eddig elsősorban az egyetemisták külföldi partysítáborainak szervezéséről, buliturizmusairól, illetve a Sziget fesztivál diákjegyeinek értékesítéséről ismert MEEX tevékenységeit integrálta.

Az M Group International Kft. a diákutaztató MEEX utazási rendezvényszervező, promóteri és ügynökségi tevékenységeit, védjegyeit és brandjeit viszi tovább. A cég 51 százaléka van a Sziget Kft., és 49 százaléka a MEEX-et eddigi működtető Clockwork Media Kft. négy vezetője tulajdonában. Az M Group a Sziget társaságcsoport tagja lett, a tranzakció néhány tízmillió forintot jelent, amely több részből áll - hangzott el az érintettek részvételével tartott csütörtöki budapesti sajtóbeszélgetésen.

"A fesztiválozásnak új trendjei alakultak ki az elmúlt tíz évben, ezek közül az ifjúsági síeltetéshez kapcsolódó buliturizmus egyre inkább teret hódít. A célcsoport hasonló, mint a hagyományos fesztiváloké: a fizetőképes fiatal felnőtt közösség.” – mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője, tulajdonosa, aki szerint az európai túlkínálat és a gazdasági helyzet miatt a nyári zenei fesztiválok területén kialakított pozícióit a Sziget Kft. jelenlegi rendezvényeivel nem fogja tudni nagyságrendekkel erősíteni, a buliturizmus integrálásával azonban új lehetőségek adódnak számára, a külföldi fesztiválozók megszólítására is. Emellett Gerendai elmondta, hogy a konkurálás helyett sokkal logikusabb volt, hogy összevonják az erőiket úgy, hogy azzal egész évre tudjanak rendezvényeket kínálni a fiataloknak.

Balogh Balázs, a diákpiacon 2005 óta jelen lévő MEEX egyik alapítója felidézte, hogy egyesületből 2009-ben váltottak céges formára, és a kezdeti síeltetések, egyetemi táborok után előbb a francia Alpokban háromezer magyar egyetemista részvételével szervezték meg a Snowattack sí- és snowboard fesztivált, majd a horvát tengerparton Beachattack néven megszervezték ennek nyári megfelelőjét. A MEEX nevéhez fűződött 2010-ben és tavaly a zuglói Fridge Fesztivál is, amelyet jövőre a Sziget Kft. közreműködésével akarnak újraindítani.

Ez a fesztivál volt amúgy az oka, hogy a MEEX tulajdonosai megkeresték a Sziget Kft.-t, ugyanis a folyamatos akadályok miatt (zuglói csendrendelet, folyamatosan változó szabályozás) a Fridge annyira ellehetetlenült, hogy nem csak az adósságaik nőttek, de végül le is kellett fújni az egészet, amivel egyidőben Gerendaiék, a segítségért cserébe, 51 százalékot vásároltak a MEEX-ből.

"A Sziget saját nemzetközi értékesítő hálózattal rendelkezik, amely a buliturizmus fejlesztésére is alkalmas lehet, akár külföldi egyetemisták utaztatásával. MEEX bevonásával például kiépíthetünk egy hatékony chartereztetési tevékenységet, amely a Sziget és az ő profiljukba is jól illeszkedik" - fejtette ki Gerendai Károly, aki elmondta, hogy a Malév kiesésével óriási gondban voltak az idei Szigetről hazautazó külföldi látogatók. Gerendai szerint olyan húsz százalékkal esett vissza a repülőtér kapacitása, amit charter repülőgépek bérlésével jövőre akár át tudnak majd hidalni. Ez egyébként már idén is tervben volt, csak a Szigettel pont egy időben megrendezett londoni olimpia óriási utazási igénye miatt ezt nem lehetett megcsinálni.

Gerendai elmondta, hogy ugyan ezek még nem konkrét tervek, de az új cég indításával, és a MEEX csapatának bevonásával elképzelhető akár az is, hogy a nagy létszámú holland Sziget-látogatóknak olyan csomagot kínálnak, amiben az utazástól kezdve a Sziget-jegyen át még egy horvát bulihétvége is beletartozik, de folyamatosan gondolkoznak, hogy mivel lehet bővíteni ezt a buliturizmusos vonalat.

Barathi Tamás, a MEEX egyik ügyvezetője szerint a két cég integrációjával januártól decemberig egy teljes éves fesztivál-portfolió alakul ki, amellyel magyarországi és külföldi fiatalokat is képesek elérni. Gerendai Károly hozzátette: a Sziget Kft. éves 5,5 milliárd forintos forgalma mellé a MEEX évi egymilliárdos forgalmát tudja állítani. Gerendai hozzátette, hogy reményeik szerint a MEEX még úgy is az eddigieknél nagyobb haszonnal tud majd számolni, hogy a bevételnek csak a 49 százaléka megy hozzájuk.

A MEEX csoport eddigi cégei az M Group International Kft. alapításával befejezik aktív működésüket, mindent az új Kft. vesz át, ami helyileg is a Sziget Kft.-vel egy épületbe költözik. A MEEX egyébként továbbra is folytatja az eddigi tevékenységeit, a Sziget pedig ehhez a kapcsolatrendszerét adja, illetve a pénzügyi felügyeletet látja el.

A portfólióból csak a Fridge Fesztivál lóg ki némileg, ugyanis ott a MEEX-en és a Sziget Kft.-n kívül még egy harmadik cég, a 4Bro is tulajdonos.

A Fridge-dzsel kapcsolatos még, hogy mivel számos zenekart, előadót leszerződtettek már a végül elmaradt rendezvényre, így november 9-én a Hungexpo területén lesz egy jóval kisebb volumenű buli, pótolva a kiesett nagy fesztivált.