Valér
1 °C
9 °C
Index - In English In English Eng

Megszűnik az EXIT magazin

2013.01.28. 21:19

Az Est Media felfüggeszti a budapesti EXIT Magazin kiadását – jelentette be az Est Media Nyrt. hétfőn.

A közlemény szerint a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Est Media Nyrt. azért függeszti fel az EXIT Magazin kiadását, mert az ingyenes, kizárólag a reklámokból fenntartott lap a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon az utóbbi időszakban egyre nehezebb körülmények között működött. Ráadásul az év első hónapjaiban a reklámköltés lényegesen alacsonyabb, mint az év későbbi részében.

Az EXIT az Est Media magyarországi portfóliójában a második számú programmagazin a Pesti Est után, de csupán nyomtatott formában és csak Budapesten volt elérhető.

A döntésben az is szerepet játszik, hogy így a médiavállalat erőforrásait a nagyobb múltú és presztízsű Pesti Est termékcsaládra, annak további fejlesztésére tudja összpontosítani mindhárom (print, online és mobil) platformon – ismerteti a közlemény.

Az EXIT-koncepciót ugyanakkor nem adja fel a cégcsoport: a szünetelés időtartama alatt a lap újrapozícionálásra és megújulásra kerül, majd a hazai reklámpiac alakulásától függően akár több platformon is újraindulhat. Romániában a tervek szerint az EXIT az idei év során indul el.

Pankotai Csaba, az Est Media Nyrt. vezérigazgatója szerint jelenleg nem fér el két ilyen közelálló termék a beszűkült magyarországi nyomtatottsajtó-piacon. Az Est Media az EXIT kiadásának szüneteltetése ellenére továbbra is megőrzi vezető helyét az ingyenes programkalauzok piacán – tette hozzá.

Az Est Media Nyrt. hazai középvállalkozás, a nemzetközi médiaszektor egyetlen tőzsdei képviselője a Budapesti Értéktőzsdén. A médiacsoport portfóliójába tartozik Magyarországon: a Pesti Est, az Est Lapok és az EXIT magazin, valamint az est.hu és egyéb website-ok, a mobilEST okostelefonos alkalmazás, továbbá számos egyéb print és online kiadvány. Romániában a Şapte Seri termékcsalád, a sapteseri.ro portál, a Şapte Seri okostelefonos programajánló és egyéb print és online kiadványok, Bulgáriában a Programata termékcsalád, a programata.bg portál, a Programata okostelefonos programajánló és egyéb print és online kiadványok tartoznak az érdekeltségébe.

Emellett a cég résztulajdonos a piacvezető magyar fesztiválszervező cégben, a Sziget Kft.-ben, további 49 százalékos részesedésére vételi joggal is rendelkezik. Az Est Media alaptőkéje 3,96 milliárd forint, árbevétele a 2011-ben csaknem 6,5 milliárd forint volt – áll a közleményben.