A pesti Wagner-napokat méltatja Amerika

2013.06.12. 09:17

Nincs jegye a Bayreuthi Ünnepi Játékokra? Jöjjön Budapestre a Nürnbergi mesterdalnokok-előadást megnézni – csábítja a MüPába olvasóit a New York Times kritikusa, George Loomis. A szerző megjegyzi: az amerikai közönség otthon fogja érezni magát, hiszen a Bartók Béla Hangversenyterem akusztikájáért az a Russell Johnson a felelős, aki többek között Dallasban és Philadelphiában is tervezett hangversenytermeket.

A szerző szerint, aki kiemeli Dirk Brcker díszlettervező munkáját, a budapesti előadás szívmelengető feldolgozása Wagner legszívmelengetőbb operájának. A cikk kiemeli Annette Dasch és James Rutherford kvalitásait, míg Klaus Florian Vogtról megjegyezi: vannak ragyogó pillanatai, de úgy tűnik, a premierre elfáradt. A kritikus szintén elismerően ír Bo Skovusról, Eric Halfvarsonról, Uwe Stickertről és Fischer Ádám karmesterről.

A szerző szerint míg ez az előadás a hagyományos értelmezésekhez sorolható, Márton László Lohengrin-feldolgozása konceptuális kísérlet, mely egy Észak-Koreához hasonló kommunista rendőrállamba helyezi át a cselekményt. A cikk itt is kiemeli úgy a díszlettervező, Horgas Péter munkáját, mint az énekesekét, akik „bár nem érik utol a Mesterdalnokok énekeseit, több mint megfelelőek”, és biztosítja az olvasókat, hogy nem fogják egyhamar elfelejteni a Lohengrin második felvonásának végét.