Bayer Zsolt utálja az új István, a királyt
Egészen szokatlan az a publicisztika, amelyet Bayer Zsolt Szörényi Leventének címzett a Magyar Hírlapban. Röviden talán úgy lehetne összefoglalni, hogy Alföldi Róbert István, a királya azért nem tetszik Bayer Zsoltnak, mert túlságosan jobbikos. Mindezt viszont Bayer úgy fejti ki, hogy közben tesz egy csomó, valószínűleg Alföldire vonatkozó megjegyzést („nem művész, csak egy közhelyes kretén”), és nyíltan is buzizik egy sort („a darabban Laborc úgy néz ki, mint egy transzvesztita köcsög”). Alföldi nevét egyszer sem írja le.
Bayer egyrészt nyugatos elkötelezettséggel kéri számon Szörényin, hogy az új darabban a német lovagok náciként, a katolikus papok verőlegényekként jelennek meg. Ilyesmit csak azok a megtévedt jobbikos fiatalok gondolnak, akik hisznek a "Jézus magyar volt" legendában, ezzel együtt követői az "István a magyarság árulója szektának", és az egész világtörténelemben folyton a magyarság teljes elpusztítására törekvő erőket látnak.
Szerencsétlenek. Bár nem tudom biztosan, értük kár-e.
Közben viszont Bayer tesz egy csomó olyan megjegyzést, amely egy ilyen érvelésben szokatlan. Aki ilyet gondol, "az nem művész, csak egy közhelyes kretén", ezt nehéz nem úgy érteni, hogy a darab rendezőjére gondol. Később az zavarja, hogy a darabban Torda, a táltos „elbaszott rocksztárként gitározik, és rápöffent egy dzsanjára.” „Laborc úgy néz ki és úgy viselkedik, mint egy transzvesztita köcsög”. Ez méltatlan a szegedi dóm lábánál fekvő területhez, amelyet a mai napig „Horthy Miklós és Klebelsberg Kunó lelke tölt meg.”
Az Alföldrie elhintett célzások után Bayer visszatér Szörényi Leventéhez, akitől 2004-ben Szabadság Díjat kapott. Ezt színpadiasan visszaadja.