Erzsébet
1 °C
4 °C

A média pörgette fel a Mein Kampfot

2014.01.18. 09:26

Kamuhír, de egyben önbeteljesítő jóslat is volt, hogy digitális bestseller lett a Mein Kampf – állítja egy médiablogger. David Gaughran szerint a Guardian, a Huffington Post és a Fox News is a Vocativ híre alapján írta meg a sztorit, amivel csak egy baj van: valójában nem volt igaz, amíg a média fel nem fújta.

A szerző emlékeztet: egy egyszerű eszköz segítségével visszamenőleg is követni lehet egy-egy e-könyv népszerűségét az Amazonon. A Mein Kampfról ez alapján az derül ki, hogy 2013 októberében pörgött fel a könyv, miután 99 centre, azaz 220 forintra vitték le az árát (miközben ingyen is le lehet tölteni kalózkiadásokat).

A Mein Kampf az Amazon-könyvek közül napi mintegy 10 eladott példánnyal a 8-9 ezredik helyen mozgott egészen addig, amíg a népszerűségéről szóló hír be nem járta a világsajtót (beleértve az Indexet). Mikor a hír berobbant, a könyv is összekapta magát: január 11-én elérte legjobb helyezését, az 592. helyet körülbelül 200 napi eladott példánnyal.

Nagyobb méretért kattintson a fotóra!
Nagyobb méretért kattintson a fotóra!
Fotó: davidgaughran.wordpress.com

„Ha műfajokra és alkategóriákra szűkítünk, az Amazonon könnyen generálhatunk olyan bestsellerlistát, amin a legnépszerűbb darabokból is csak napi pár példány fogy” – emlékeztet a szerző, aki szerint a Mein Kampf egy egyszerű önbeteljesítő jóslat miatt lett átmenetileg népszerűbb.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?