A média pörgette fel a Mein Kampfot

2014.01.18. 09:26

Kamuhír, de egyben önbeteljesítő jóslat is volt, hogy digitális bestseller lett a Mein Kampf – állítja egy médiablogger. David Gaughran szerint a Guardian, a Huffington Post és a Fox News is a Vocativ híre alapján írta meg a sztorit, amivel csak egy baj van: valójában nem volt igaz, amíg a média fel nem fújta.

A szerző emlékeztet: egy egyszerű eszköz segítségével visszamenőleg is követni lehet egy-egy e-könyv népszerűségét az Amazonon. A Mein Kampfról ez alapján az derül ki, hogy 2013 októberében pörgött fel a könyv, miután 99 centre, azaz 220 forintra vitték le az árát (miközben ingyen is le lehet tölteni kalózkiadásokat).

A Mein Kampf az Amazon-könyvek közül napi mintegy 10 eladott példánnyal a 8-9 ezredik helyen mozgott egészen addig, amíg a népszerűségéről szóló hír be nem járta a világsajtót (beleértve az Indexet). Mikor a hír berobbant, a könyv is összekapta magát: január 11-én elérte legjobb helyezését, az 592. helyet körülbelül 200 napi eladott példánnyal.

Nagyobb méretért kattintson a fotóra!
Nagyobb méretért kattintson a fotóra!
Fotó: davidgaughran.wordpress.com

„Ha műfajokra és alkategóriákra szűkítünk, az Amazonon könnyen generálhatunk olyan bestsellerlistát, amin a legnépszerűbb darabokból is csak napi pár példány fogy” – emlékeztet a szerző, aki szerint a Mein Kampf egy egyszerű önbeteljesítő jóslat miatt lett átmenetileg népszerűbb.