Lázár, Olimpia
-2 °C
3 °C

A Telekom már rég lemondott az Origóról

2014.06.05. 10:21

Ahogy javultak 2012 őszén a német-magyar diplomáciai kapcsolatok, úgy javultak a 2010-es mélypont után a Telekom hazai piaci pozíciói – így vált egyre fontosabbá, hogy a német, részben német állami tulajdonú cég birtokában álló Origo működése ne legyen akadálya a magyar kormány és a cég közötti jó viszonynak – írja a 444.

A portál cikkéből kitűnik, hogy a Magyar Telekom Nyrt. tavaly áprilisban kinevezett új elnöke, Kerstin Günther feladata a kezdetektől az volt, hogy „minden konfliktus elsimítson Orbánékkal, és biztosítsa a T-csoport bevételeit és vezető pozícióját Magyarországon.”

2010 után a távközlési szektor különadója kellemetlenül érintette a céget, amit fokozott, hogy állami, önkormányzati megrendelések terén is visszaszorult a Vodafone-hoz képest. Ezért is volt fontos 2012 őszén Angela Merkel és Orbán Viktor találkozója, amely a hangulat mérsékelt javulását indította el Berlin és Budapest között.

A folyamat tehát, amelynek végén kedden menesztette a novemberben kinevezett főszerkesztőt, Sáling Gergőt, már jóval korábban elkezdődött. A kormánynak – ezen belül főként Lázár Jánosnak, a miniszterelnökséget vezető államtitkárnak, az új kabinetben miniszternek – már korábban is csípte a szemét, ha az Origo olyan kellemetlen ügyeket tálalt, mint

  • Rogán Antal lakásügye
  • Lázár János milliós külföldi útjai

Lázár János szomorú

A Magyar Telekomnak létfontosságú volt a mobiltelefontársaságok által használt frekvenciák jövője, hiszen a cég legnagyobb bevétele a T-mobilból van. Márpedig a kormány felvetette, hogy esetleg újraosztaná a frekvenciákat és elindítana egy állami mobilszolgáltatót. Ehelyett végül 2022-ig meghosszabbította a három társasággal a szerződést, így a költségvetés mintegy 100 milliárd forinthoz jutott: ebből 35 milliárdot a Magyar Telekom fizette ki. Kemény alkufolyamat volt ez, a 444.hu kormányzati forrásai szerint az ügylet érintette az Origóval szembeni kormányzati elvárásokat is.

A Magyar Telekom profiljába nem illeszkedik az Origo Zrt., így az az áldozat ami az Origót érhette azért, hogy Lázár János ne legyen szomorú, belefért a cégnek.

Márpedig az államtitkár szomorú volt, olyannyira, hogy Günthernek át is nyújtott egy 150 oldalas, a Híradót és az Origót összehasonlító tanulmányt, bizonyítandó, hogy a portál kifejezetten ellenzéki

– állítja a cikk. Ám az elmúlt hónapokban a lap politikája nem változott, amit vélhetően megunt az üzleti pozícióit féltő Telekom vezetése. Hogy a kormány jó néven vette az Origo főszerkesztőjének eltávolítását, azt jelezhette az is, hogy Lázár a szerdai miniszteri meghallgatásán már arról beszélt, milyen százmilliárdos projektbe fog bele a kormány, közösen a Telekommal.