Blanka, Bianka
-2 °C
14 °C

Sokat számít a Twitter, ha moziról van szó

2014.07.25. 15:51

A Twitter és a Nielsen közös felmérése szerint már 140 karakter is jelentős hatással bír a mozilátogatók döntéseire, írja a Hollywood Reporter. A kutatás során tizenhárom évnél idősebb mozilátogatókat kérdeztek, akiknek 87 százaléka ismerte el, hogy filmválasztásaira nagyban hatott mindaz, amit a Twitteren láttak, illetve olvastak róla. Ugyanez a szám viszont 47-re csökkent, amikor a közeli barátaik és családtagjaik tweetjeiről faggatták őket. A hatás a pozitív és a negatív véleményeknél egyaránt kimutatható.

Ám a mozibarátok nem csupán a Twitteren tájékozódnak: a felmérés azt is kimutatta, hogy a nézők 62 százaléka a neten vagy különböző mobilappokon tájékozódik a hamarosan megjelenő filmekről. Jennifer Prince, a Twitter szórakoztatóipari igazgatója azt is megjegyezte, a megkérdezett felhasználók 65 százaléka követ legalább egy filmes profilt a felületen, ezért azt javasolja a stúdióknak, filmjeiknek legalább hat hónappal a premier előtt hozzanak létre egy Twitter-fiókot.

Hasonlóan vélekedik Marc Weinstock is a 20th Century Fox nevében:

A Twitternek kulcsfontosságú szerepe volt az X-Men: Az eljövendő múlt napjai című filmünk sikerében. Volt egy csodás filmünk, és készítettünk hozzá néhány könnyedén megosztható tartalmat. A Twitter számunkra tökéletes platform volt arra, hogy terjesszük az igét.

Anthy Price a Disneytől pedig így nyilatkozott:

A Twitter remek felület volt számunkra, hogy közvetlen és kreatív módon érjük el a keményvonalas mozibajárókat, és némi hírverést csapjunk a film körül.

A Twitter a blogján is beszámolt a felmérés eredményeiről.