Végre bocsánatot kért a legtuskóbb angol könyvesboltos

2017.01.05. 10:07

Egy yorkshire-i antikvárium tulajdonosa elég nagy meglepetésre nyilvánosan kért bocsánatot az egyik vásárlótól azért, mert tulajdonképpen leseggfejezte. A mea culpa azért számít meglepetésnek, mert Steven Bloom viselkedése miatt a közelmúltban legalább húsz panasz érkezett az illetékes önkormányzathoz.

1280

Hawes község tanácsánál több dolog miatt is bemószerolták a férfit, például azért, mert 50 pennys (kb 200 forintos) belépti díjat kér attól, aki betéved az üzletébe. A magát "meglehetősen antiszociálisnak" valló férfi legutóbb is pont a belépti díj miatt vesztette el hidegvérét:

A vásárló zárás előtt két perccel lépett be az üzletbe, de nem szóltam semmit, és hagytam körülnézni. Amikor megemlítettem az 50 pennyt, átnézett rajtam, mintha nem is hallotta volna, mint beszélek. Ekkor szakadt el bennem valami, amit így utólag már nagyon sajnálok.

A belépti díjat (amit egyébként csak belenget, de nem szed be) Bloom azzal indokolja, hogy ezzel dől el, ki komoly vevő, és ki nem. A községházán 2013 óta már ötször volt napirenden a könyvesbolt, pontosabban annak üzemeltetője, amire Bloom azt mondja, túl nagy feneket kerítenek egy nem létező problémának. A tanács ezzel ellentétes véleményen van, a vásárlók könyve egyik bejegyzése szerint

pokoli könyvesboltosnak

titulált férfi közönséges viselkedése szerintük negatívan hat a városka megítélésére, rossz hírét kelti a környéknek, és közvetve ugyan, de hatással van a többi kereskedő megélhetésére is. Bloom, állítja a tanács elnöke, kifejezetten élvezi, hogy ilyen hírneve van, ellenkező esetben tenne ellene. A Yelp nevű közösségi fogyasztóvédelmi applikáció egyik bejegyzésében Bloomot visszataszítónak nevezték, egy másikban amiatt háborogtak, hogy az 50 pennys belépti díjat az ajtóban beszedték tőlük, és csak akkor kapták vissza, amikor vásároltak is valamit.

Az üzletnek helyt adó épület egy alapítvány kezelésében van, aminek vezetősége nem foglalkozik a hozzájuk beérkező panaszokkal. (Guardian)