Vilhelmina
11 °C
28 °C

Magyarországon is elindul a Facebook videós platformja

2018.08.29. 14:05

Csütörtöktől kezdve az egész világon elérhető lesz a Facebook videós platformja, ami Watch néven indult el tavaly az Egyesült Államokban. Az olyan cégek, mint a Netflix, az Amazon, az Apple vagy éppen a Disney rengeteg pénzt költenek annak érdekében, hogy a jövőben övék legyen az egyik olyan platform, ami végül felváltja a klasszikus, lineáris csatornákat. 

A Facebook Watch tavaly augusztusban indult, azóta olyan exkluzív műsorokat lehetett itt látni, mint például a norvég SKAM, annak amerikai remake-je, vagy a Red Table Talk, ami egy beszélgetős műsor Jada Pinkett Smith-szel. Ennek május óta már majdnem 3 millió követője van. De a jövőben arra lehet számítani, hogy még szélesebb lesz a kínálat és újabb sorozatokat rendel majd be a Facebook.

A Watch viszont nem csak a házon belül gyártott tartalmakról szól, a jövőben szélesíteni kívánják azoknak a körét, akik ide tölthetik fel a videóikat. Egy idő után pedig fizetnek is a videók szünetében látható reklámok után, vagyis nem csak a Netflix van a Facebook célkeresztjében, de a YouTube is, ahonnan minél több alkotót szeretne átcsábítani magához a közösségi média oldal.

Ez a lehetőség viszont nem lesz elérhető az egész világon, itt lassú építkezésbe kezd a Facebook és először csak olyan országokban lehet majd részesülni a reklámbevételekből, mint Írország, Ausztrália, Franciaország, Kolumbia és Thaiföld.