Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megtalálták az egyik leghíresebb női nemi szerv tulajdonosát

2018.09.25. 18:01

Francia szakértők 99 százalékos bizonyossággal állítják, hogy megtalálták a művészettörténet talán legőszintébb terpesztésének tulajdonosát, azt a nőt, akit Gustave Courbet francia festő A világ eredete című munkáján örökített meg.

A művészettörténészek hosszú évtizedekig abban a hiszemben éltek, hogy a festményen ábrázolt pucér test gazdája James Whistler és Gustave Courbet közös múzsája, illetve szeretője, az ír Joanna Hiffernan volt. A szerelmi háromszög női főszereplőjének vörös fürtjei azonban sehogy nem passzoltak a festményen szereplő sötét fanszőrzethez.

Joanna Hiffernan
Joanna Hiffernan

A legújabb eredmények alapján a széttárt lábak nem is hozzá, hanem egy Constance Queniaux nevű párizsi balett-táncoshoz tartoznak, írja a Guardian. Claude Schopp francia történész szerint Constance Queniaux (itt van néhány kép róla) egy török-egyiptomi diplomata, Halil Şerif pasa szeretője volt, Courbet az ő megbízásából készítette a festményt az ágyasára bizonyára büszke férfi erotikus gyűjteményébe.

Schopp ifjabb Alexandre Dumas levelezései között kutatva bukkant egy szövegrészre, amelyben A három testőr szerzőjének fia Constance Queniaux kitárulkozásával viccelődik. A Francia Nemzeti Könyvtár szakértője, Sylvie Aubenas szintén egyetért abban, hogy a párizsi balett-táncos látható a provokatív festményen, amit a Facebook sem szeret annyira.

A világ eredete (L'Origine du monde)
A világ eredete (L'Origine du monde)

Sylvie Aubenas szerint 99 százalékos bizonyossággal állítható, hogy a festményen Constance Queniaux terpesztése látható. Az 1866-os műalkotás keletkezésének idején a táncos 34 éves volt, épp akkoriban vonult vissza a párizsi operából.