A miniszterelnök miatt muszáj volt reklámtáblának használni a Sydney-i Operaházat

2018.10.10. 08:45

A világ legnagyobb össznyereményű lóversenyét reklámozták a világhírű Sydney-i Operaház vitorlára emlékeztető falain kedden este. Ez volt az első alkalom, hogy kereskedelmi célra használtak az ikonikus épületet – írja az MTI. 

Sydney-i lakosok ezrei gyűltek össze az operaháznál, hogy különféle fényhatásokkal – fáklyákkal, lámpákkal, világító mobilokkal – zavarják meg az üzleti célú fényjátékot, az október 13-i Everest Kupa logójának, trófeájának és a versenylovak rajtszámának a vitorlaalakú falakra vetítését.

Az ellenzők szerint az UNESCO világörökségi listáján is szereplő operaház nemzeti kincs, amelynek reklámcélú felhasználása tiszteletlenség. A Change.org internetes petíciós oldalon keddig csaknem 300 ezer aláírás gyűlt össze a vetítés ellen. 

Mások helytelennek találták az operaház felhasználását sportfogadás népszerűsítésére egy olyan országban, ahol az emberek egy felnőttre számítva a legtöbb pénzt veszítik el – tavaly összesen csaknem 24 milliárd ausztrál dollárt (4804 milliárd forintot) – „életeket tönkre tevő szerencsejátékokon”.

Az operaház igazgatója, Louise Herron meg akarta tagadni a „vitorlák” reklámcélú felhasználását, mondván, hogy a rangos kulturális intézmény nem hirdetőtábla, de egy igen nagy hallgatottságú rádiós műsorvezető, Alan Jones dühödt kampányt indított ellene, és végül Új-Dél-Wales állam miniszterelnöke, sőt maga az ausztrál miniszterelnök, Scott Morrison is a hirdetési célú hasznosítás mellett foglalt állást jelentős gazdasági érdekekre hivatkozva. „Mégiscsak ez a legnagyobb hirdetési felület Sydney-ben” – mondta Gladys Berejiklian új-dél-walesi kormányfő, aki személyesen járt közben az üzlet megvalósulása érdekében.

A Sydney jelképévé vált épület hajóvitorlákat utánzó hófehér falait már korábban is használták vetítésre, de mindig valamilyen közérdekű cél érdekében, magánvállalkozók üzleti célját szolgálva még soha. 

Ne maradjon le semmiről!