Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A miniszterelnök miatt muszáj volt reklámtáblának használni a Sydney-i Operaházat

2018.10.10. 08:45

A világ legnagyobb össznyereményű lóversenyét reklámozták a világhírű Sydney-i Operaház vitorlára emlékeztető falain kedden este. Ez volt az első alkalom, hogy kereskedelmi célra használtak az ikonikus épületet – írja az MTI. 

Sydney-i lakosok ezrei gyűltek össze az operaháznál, hogy különféle fényhatásokkal – fáklyákkal, lámpákkal, világító mobilokkal – zavarják meg az üzleti célú fényjátékot, az október 13-i Everest Kupa logójának, trófeájának és a versenylovak rajtszámának a vitorlaalakú falakra vetítését.

Az ellenzők szerint az UNESCO világörökségi listáján is szereplő operaház nemzeti kincs, amelynek reklámcélú felhasználása tiszteletlenség. A Change.org internetes petíciós oldalon keddig csaknem 300 ezer aláírás gyűlt össze a vetítés ellen. 

Mások helytelennek találták az operaház felhasználását sportfogadás népszerűsítésére egy olyan országban, ahol az emberek egy felnőttre számítva a legtöbb pénzt veszítik el – tavaly összesen csaknem 24 milliárd ausztrál dollárt (4804 milliárd forintot) – „életeket tönkre tevő szerencsejátékokon”.

Az operaház igazgatója, Louise Herron meg akarta tagadni a „vitorlák” reklámcélú felhasználását, mondván, hogy a rangos kulturális intézmény nem hirdetőtábla, de egy igen nagy hallgatottságú rádiós műsorvezető, Alan Jones dühödt kampányt indított ellene, és végül Új-Dél-Wales állam miniszterelnöke, sőt maga az ausztrál miniszterelnök, Scott Morrison is a hirdetési célú hasznosítás mellett foglalt állást jelentős gazdasági érdekekre hivatkozva. „Mégiscsak ez a legnagyobb hirdetési felület Sydney-ben” – mondta Gladys Berejiklian új-dél-walesi kormányfő, aki személyesen járt közben az üzlet megvalósulása érdekében.

A Sydney jelképévé vált épület hajóvitorlákat utánzó hófehér falait már korábban is használták vetítésre, de mindig valamilyen közérdekű cél érdekében, magánvállalkozók üzleti célját szolgálva még soha. 

Ne maradjon le semmiről!